1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

opa en oma hebben aow worden ze dan gekort als ik ze iets ge

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 16 Juni 2007 21:44
hoi ik heb zins kort pgb nu passen opa en oma regel matig op om ons te ontlasten,
nu wil ik hun hier wat voor geven zodat ze ook iets exstra hebben
maar worden hun dan gekort op de aow en zijn ze dan ook hun huurtoeslag kwijt.
wie kan me daar iets over vertellen of heeft de zelfde situatie
Geplaatst: zondag 17 Juni 2007 20:39
er zijn situaties waarin iemand net de kritieke grens bezit om net bijvoorbeeld geen huursubsidie te krijgen of andere toeslagen. ik weet niet precies hoe het zit met mensen boven de 65. je kunt vragen bij de svb of bij de belastingdienst. hier nadrukkelijk vermelden dat het om inkomsten uit pgb gaat. maar wat ik in deze situaties nog beter vindt:
betaal salaris aan jezelf uit en leg de belasting apart en het netto bedrag wat je overhoudt betaal je aan hun contant uit. jij staat op papier als de zorgverlener en je betaalt zo nodig je ouders daar uit of gaat daar van met hun uit eten of geeft geld voor boodschappen of dagje uit.
dan hebben zei geen gedoe met de belasting. die leg je apart als jou inkomsten en je betaalt dan ook de belasting maar dat moet toch iemand doen!
Geplaatst: maandag 18 Juni 2007 22:20
:lol: bedankt voor je snellen reactie

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.