1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

nieuwer dan nieuw hier!

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 12 Juni 2007 22:39
Hallo iedereen,

in de zomer van 2006 ben ik afgestudeerd als dans- en bewegingstherapeut. Het is heel erg lastig om in dit werkveld een baan te vinden, dus zoek ik naar andere mogelijkheden om dicht bij mijn opleiding en opgedane vaardigheden en kwaliteiten te blijven en hiermee mensen ten dienst te zijn. Nu ben ik benaderd door een meisje (particulier) voor PGB, tenminste één dagdeel in de week. Ze zoekt zowel ondersteunende begeleiding, als hulp bij persoonlijke verzorging en kan mijn hulp gebruiken bij het ondernemen van activiteiten.

Nu heb ik geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken en wat hier bij komt kijken. Zij stelde mij de vraag of ik als freelancer of onder arbeidscontract wilde werken. Bij gebrek aan ervaring kon ik hier geen antwoord op formuleren, evenals op de vraag of ik accoord ga met een uurloon van €12,- excl. reiskosten.

Zijn er mensen die tips, adviezen of wijze raad voor mij hebben, aangezien ik mezelf nu nogal een leek voel en ik graag wat meer profesionaliteit zou willen krijgen op dit vlak!

Dank je wel! Jenneke
Angelique Geplaatst: vrijdag 15 Juni 2007 15:50
Hoi Jenneke,

Allereest gefeliciteerd mat je behaalde resultaten. heb je straks nog veel aan.
Voor ondersteunende/ begeleidende activiteiten geldt een ander tarief.
Als je wilt kan je contact met me opnemen.

Vriendelijke groet Janna
Geplaatst: vrijdag 15 Juni 2007 17:27
verschillen: freelancer is vrij als een vogel, je bepaalt zelf welke vraag naar werk je aanneemt en als je niet wil ben je vrij (dus ook geen inkomen) je regelt zelf je ziektekosten en andere nodige verzekeringen.
in loondienst: meer zekerheid meer verplichtingen naar het gezin.
hoe hoger de functie hoe meer geld het gezin voor deze functie per uur heeft gekregen. (huishoudelijk, verzorging, ondersteunende begeleiding en activerende begeleiding en verpleging) de laatste 2 moet je echt deskundig zijn en een plan hebben en rapporteren. (onder deze functie moet je dus ook geen werk aannemen)
het gezin krijgt naar gelang uren of dagdelen. dagdelen is naar verhouding lager en is bedoeld om in groepsverband aan te bieden waardoor de totale prijs gewoon wat lager ligt.
het gezin heeft een totaal bedrag gekregen die ze naar eigen inzicht kunnen verdelen. varierend van 5 euro tot 70 euro per uur.
zei bepalen wat ze voor een bepaalde dienst overhebben:
goedkoop maar eenvoudig of grote kwaliteit en erg duur...
maar jij bepaalt ook jou prijs. het bedrag wat ze per uur hebben gekregen voor ob is ongeveer 30 euro per uur. maar dat zegt niks over wat zei aan iemand willen betalen! misschien wel veel minder of meer.
jij bepaalt jou prijs op indicatie wat je tot nu ongeveer verdient hebt, en alle kosten die je maakt per jaar gedeeld door het aantal uren dat je werkt: denk dus om vervoer, administratie, certificaten behalen, materialen voor jezelf, atributen voor je werk te gebruiken. de onkosten moet je uit je verdiensten halen en net als iedereen moet je er aan verdienen,iets opbouwen, werk doe je om geld te verdienen. kijk in redelijkheid naar je investeringen, ervaringen.het is niet direct zorg maar kan van grote waarde zijn voor het gezin. daarom moet je bewust denken tussen de 10 en 30 euro. maar dat weet jezelf het beste. ga daar voor en vertrouw op je eigen talenten en daar staat een prijs voor en die kan als het een goede investering is een goede betaling tegen over..
succes

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.