1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

nieuw hier

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zaterdag 02 Juni 2007 10:11
Hallo allen,

Deze site kortgeleden gevonden, leuk en interessant.
Veel info van collega zorgverleners.
Ik ben nu bijna 3 jaar zelfstandige in dit werk en klein begonnen, maar nu heb ik het druk, druk, druk. Dat is dus mooi.

Wat ik me de laatste tijd afvraag is. kan ik mijn werk uitbreiden, heb meer vraag dan ik kan invullen.
Wat opvalt bij het zoeken naar personeel is dat iedereen al volop aan het werk is, dus krijg je niemand in loondienst. Als dat al betaalbaar is.
Mijn vraag is dus of jullie je ervaringen hieromtrent willen delen met mij.

Groetjes Anka.
Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 17:13
wat is de vraag precies? jij had het toch al druk? wie zoekt er dan personeel? en wie wil in loondienst en krijgt niemand? is de vraag over je eigen mogelijkheden, of wat niet werkt of hoe het anderen het doen?
Gast Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 19:27
de vraag is dus of ik mijn werk uit handen zal geven, omdat ik meer vraag heb dan ikzelf aankan. Werkgever gaan worden dus.
Vraag mij dus af of jullie daar ervaring mee hebben.
Nelleke Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 20:25
Waarom wil je personeel in dienst, je kunt ook een maatschap beginnen nietwaar? Het is een heel gedonder om mensen in loondienst te hebben!
Gast Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 23:37
hoe bedoel je een maatschap , hoe moet ik dat zien.

Gr Anka
Nelleke Geplaatst: maandag 04 Juni 2007 08:38
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47139
Geplaatst: maandag 04 Juni 2007 11:35
als je een bemiddelingsbureau begint is de belasting er op gebrand om helderheid te krijgen of je geen werkgever bent. dit is omdat ze vinden (terecht) dat als je bij ene bedrijf werkt je ook hier naast je verantwoordelijkheid om je werk goed te doen ook recht opbouwt. als je bij een baas werkt is het gebruikelijk om verzekert te zijn voor de ww, pensioen, en ziektewet. daarnaast heb je de zekerheid van continuiteit in je werk. als je een contract van 30 uur hebt, weet je ook dat je dat moet doen en verdient! maar vaak wil een bemiddelingsbureau (ook wel weer terecht) deze verplichting niet aan gaan. zorgvragers komen en gaan en weinig bureaus kunnen die garantie geven dat het werk jaren zo zal blijven en elke bedrijf heeft het moeilijke dilemma na 2 keer een 1-jarige contracten om iemand verplicht een vast contract aan te bieden. dat is super voor de werknemer maar de grootste angst en stressfactor van de baas. je kan een contract niet zo laten vervallen als iemand niet goed werk, is er geen werk, dan toch doorbetalen en zelfs oprotpremies. een risico wat je als pgb bureau eingelijk niet moet willen aangaan. dus je kan wel bemiddelen maar het blijft een lastige positie! en je eigen werk is niet meer het contact met de client, maar je bent administratief medewerker, telefoniste en klachten bemiddelaar. en dat is heel anders en ook niet altijd leuk.. maar je bent vrij om het wel te proberen, en misschien is het een succes!
Taco Geplaatst: zondag 10 Juni 2007 10:11
Anka,
je kunt natuurlijk, ook zonder ingewikkelde constructies als maatschap of loonwerkers, een samenwerkingsverband aan kunnen gaan met een collega.
Je zou iemand kunnen vinden die uitbreiding zoekt via dit forum?
Het is maar een idee.
Groet
Taco
(verwijderd) Geplaatst: zaterdag 30 Juni 2007 12:10
Hallo Anka,

Ben Vorig jaar als Freelancer begonnen en heb een bedrijfje opgestart ( kijk ff op mijn website www.bccconsult.nl). Ben van huis psychiatrisch verpleegkundige en wil me ook gaan bemoeien met PGB omdat het me een interesante materie lijkt.
Voornamelijk wil ik me bezig gaan houden met activering en begeleiding ( zoals velen van jullie ). Ik geloof in samenwerken. Dus als je een overload hebt qua werk zou ik je graag willen ondersteunen. zeker om ook wat in de materie te geraken .

Laat even wat weten. Ben ook erg benieuwd naa je verhaal .

Eric
(verwijderd) Geplaatst: zaterdag 30 Juni 2007 15:29
Hallo Ank,
zie op het forum dat sommige berichten niet aankomen.
Heb het net ff geprobeerd en klopt ook een brichtje naar mezelf ( email link via mijn website) komt niet aan in postvak van PZN. Iets voor de webmasters ban PZN om uit te zoeken, lijkt mij.
Je kan me dus mailen ivm je vraag : [email protected]

Groetjes

Eric
(verwijderd) Geplaatst: zaterdag 30 Juni 2007 15:31
Anka ,

echt laatste keer :is dus [email protected]

Typ met 2 vingers en gaat af en toe wat fout.

Eric

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.