1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verzekering?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 30 Mei 2007 19:39
Hallo!

Als ik mijn inkomen geheel uit PGB-werk haal, en ik heb een contract bij de budgethouders, moet ik dan zelf verzekeringen o.i.d. regelen?

Waar moet ik aan denken?

Groetjes mylene
Sander Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 13:56
Ik weet het zelf niet precies, maar ik denk wel dat je dit moet regelen.

Via www.pgb.nl kun je informatie boekjes opvragen waarin je antwoorden kunt vinden op dit soort vragen. Ik heb daar veel aan gehad.

Succes!
Geplaatst: zondag 03 Juni 2007 17:10
ja! je moet om je ziekenfonds denken, verzekering voor je werk, pensioen,
ww. wa en schade die je zelf en de ander kan oplopen op je werk.
Niesje Geplaatst: maandag 04 Juni 2007 19:01
en vergeet ook niet een incassoverzekering en iets van rechtsbijstand, voor als er hele vervelende dingen gebeuren!
Cara Geplaatst: donderdag 21 Juni 2007 20:38
Je kunt je in Nederland tegen iedere scheet verzekeren. Veel is bangmakerij..."stel dat dit of dat gebeurt...." Ik begin er een beetje van terug te komen. Het enige verplichte is WA/bedrijfsaansprakelijkheid en premie voor je zorgverzekering.
Voorbeeldje: ik had me dus aanvankelijk ZW en WIA verzekerd maar na de acceptgiro ontvangen te hebben en nog eens een rekensommetje gemaakt te hebben zie ik er vanaf. B.v. een dagloon van €75 levert een jaarpremie van €1350 op (alleen nog maar ZW) Stel ik meld me ziek - 2 weken - dan ontvang ik zo'n €500 voor deze 2 weken. Namelijk 70% van mijn gekozen dagloon. In mijn geval gebeurt dit dus bijna nooit (2 weken ziek zijn) en dan moet ik eerst 1350 neertellen om ooit, misschien, waarschijnlijk nooit, 500 te kunnen incasseren. Beter is dan om zelf wat reserve op te bouwen.
Maargoed; voor mensen die wel vaak ziek zijn ligt dit misschien anders en iedereen moet het natuurlijk zelf weten. En jaar na jaar premie betalen omdat ik misschien ooit een ernstige ziekte zou kunnen krijgen waardoor ik langer geveld ben??? Nu even niet voor mij...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.