1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mee op vakantie

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 17 Mei 2007 10:16
Hallo,
Het gezin waar ik werk (binnen hun pgb) heeft mij gevraagd om met hen mee op vakantie te gaan. Lijkt mij hartstikke leuk!! Zij willen nu een prijsafspraak maken met mij voor de 6 dagen dat ik met hen mee ga. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en wat zou redelijk zijn om te vragen?? Alvast bedankt voor jullie reactie
Geplaatst: donderdag 17 Mei 2007 10:46
flauw antwoordt: alles tussen de 0 en de 1000 is mogelijk! is het een betrokken band en heb je veel vrijheid en kansen om er voor hun en voor jezelf een leuke VAKANTIE van te maken dan is kost en inwoning al leuk! moet je veel tillen, ingewikkelder dan thuis verzorgend bezig zijn en moet je er elke avond voor de kinderen zijn dan wordt het een ander verhaal. krijg je daar geld om een keer alleen uit eten te gaan, even te ontspannen en iets buiten hun te bezoeken of voe je de hele dag de druk om je maar in te zetten? als het een vrienden actie is en je bent goed gewaagd aan elkaar is de gezelligheid het belangrijkste. want voor hun is het ook een inspanning om mensne in hun prive aangelegenheden mee te nemen. de voorkeur van geen enke gezin is dat je prive altijd van hulp voorzien moet worden zelfs dat vakantie anders niet of nauwelijks vakantie is! maar als je als een degelijke beschibare altijd inzetbare begeleider mee gaat, kun je ook een uurtarief afspreken. een vakantie voor een kind elders kost ook al gauw 500 tot 1000 euro. succes!
Sander Geplaatst: zaterdag 19 Mei 2007 18:42
Lijkt mij (zoals in het bericht hierboven al wel een beetje staat) erg afhangen van een aantal factoren:
* Wat voor begeleiding verwachten ze van je?
* Bieden ze kost en inwoning en evt eten erbij?
* Is er tijdens de vakantie vaak tijd dat je zelfstandig kan doen wat je wil of ben je continu bij hun aanwezig?

Als ik je bericht zo lees loopt het in ieder geval allemaal lekker en komen jullie er vast uit.

Succes!
Geplaatst: zondag 27 Mei 2007 02:21
Het ligt idd aan de werkzaamheden die je moet doen.
Maak daar goede afspraken over.

Toen ik met een groep lichamelijk gehandicapte mensen meeging op vakantie was het zo dat we voor een midweek (ma-vr) 2 dagdiensten, 1 avonddienst en 1 nachtdienst kregen uitbetaald.
De andere uren waren dus niet betaald, terwijl je wel gewoon zorg verleende!
Verblijf en eten werd ook voor ons betaald.
Deze mensen hadden erg veel zorg nodig, overdag maar ook 'snachts. Het was overigens erg gezellig.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.