1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

:s uitbetaling per keer ipv per uur.

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 13 Mei 2007 21:33
s
Lenie Geplaatst: zondag 13 Mei 2007 21:45
Ik begrijp niet wie er van jullie belang bij heeft om op papier minder te verdienen dan in werkelijkheid. De client moet toch ook z`n PGB verantwoorden? En los daarvan: 25€ vind ik heel veel voor een meisje van 19. Sorry, ik begrijp niets van dit verhaal, maar misschien hoeft dat ook niet.
Geplaatst: zondag 13 Mei 2007 21:58
ze wouden het op papier minder hebben omdat dat dan iets geloofwaardiger overkomt voor eventuele controles omdat het zoals je zegt inderdaad erg veel is voor een persoon van 19.
Geplaatst: maandag 14 Mei 2007 08:14
vreemd....
1. ik vind ook 25 euro voor een 19 jarige veel te veel! en als het gezin dit bedenkt voor de verantwoordingspapieren kunnen ze ook bedenken dat het gewoon echt teveel is! het zorgkantoor zal op steekproeven na hier niet echt over kunnen vallen, de keuze van de budgethouder zelf, simpel weg zonde van je geld voor een prive hulp (zonder organisatie)
2. als je een vast bedrag ongeveer per maand verdient maakt het in theorie niet uit of je nu 7.00 of 50 euro per uur verdient want als ze maar zoveel uren opschrijven dat je het afgesproken bedrag verdient!
3. maar met een hoger uur bedrag op papier en je zou een arbeidsovereenkomst hebben dan zou het voor je ww een gunstig bedrag zijn (je krijgt dan 70% van je laatst verdiende loon, maar dan wel weer over te weinig uren...)
4. als je een afspraak maakt om uren in te halen weet elke persoon dat je dat doet om je salaris veilig te stellen! en gaan ze nu net als met de vreemde uren administratie hier in om knoeien: weg wezen!
5. je kan max. 9 uur op en dag en dat maximaal 3 dagen per week doen anders moet je premies betalen (ziektekosten, ww, pensioen) dus het risico op onnodig geld verspilling met een deze contructie is erg groot!
mogelijk zagen ze die confrontatie aankomen. maar de fout ligt ook in hun administratie.
6. mijn advies ga naar een bedrag van 15 euro per uur. dit werken en krijgen. (en dan verdien je nog extreem goed....
Geplaatst: maandag 14 Mei 2007 08:53
voor 15 euro zou je bij mij wel eg flexibel moeten kunnen werken en dan ook nog met een studie bezig moeten zijn die in het verlengde ligt.
Jullie arbeidsrelatie heeft wel een erg goed gesprek nodig om de problemen van beide kanten op te kunnen lossen.
Ik vind de zorgvrager ook niet erg professioneel overkomen.(mag ook wel iets wijzer zijn!)
Veel succes en hopelijk komen jullie er uit.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.