1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Pas pgb eindelijk alles geregeld

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 01 Mei 2007 09:46
Hallo ...
Ik heb eindelijk mijn pgb toekenning en uitbetaling ook gekregen..Ik ben hier op deze site lid geworden omdat ik zoek naar ervaringen..Ik kreeg vanaf het begin al gelijk allelei berichten van zorgaanbieders die me wel willen helpen...Ik schreef dan vriendelijk terug dat ik op dit moment voorzien ben in hulp en niet op zoek ben....

Nou kreeg gelijk berichten terug van ..wat doe je dan hier...nou echt vriendelijke niet....Ik ben hier meer voor om mijn administratie bij te gaan houden...lijkt me reuze makkelijk...

Ben eigenlijk benieuwd of ik het verkeerd heb begrepen of dit de bedoeling is...Ik vond deze site dan ook pas toen ik al de hulptroepen zeg maar heb ingeroepen....Is dit verkeerd gedacht???

Ook hoop ik hier ervaringen te zien hoe iemand met het pgb omgaat...

groet Monique
Geplaatst: woensdag 02 Mei 2007 21:54
hoi,

nou dat vind ik inderdaad geen vriendelijke reacties zeg.... En trouwens dat je nu geen hulpvraag hebt, wil toch niet zeggen dat je die over een half jaar ook niet hebt......
ik ben ook (nog) niet op zoek, de indicatie is binnen, maar nog geen beschikking. Eerst die maar even afwachten en ben me nu een beetje aan het inlezen...

Groetjes,

Jolanda
Geplaatst: vrijdag 04 Mei 2007 13:42
Dan je voor je leuke reactie jolanda,

Ja ik heb wel een ander leuk mailtje ontvangen die was veel vriendelijke en vrijblijvend kwam ze over...
Ik heb haar dan ook geschreven dat ik nu op dit moment voorzien ben van mijn hulptroepen zeg maar..Maar het is altijd afwachten of de klik er is ....en zo niet dat ik zekers aan haar ga denken...

Ja ik denk dat zo´n mailtje ook veel meer mensen krijgt waar ze voor kan en mag werken.....

groetjes en succes met jouw begin ook hier...laat je weer eens van je horen....lijkt me leuk wie weet wat we aan elkaar kunnen hebben...

Monique
Geplaatst: maandag 07 Januari 2008 06:49
Hoi

wilde even reageren op je zin "hulptroepen", betekend dat dat je niemand in dienst hebt op basis van een contract? dus b.v. vrienden en familie en kennissen? en ben je dan nog zoekende en afwachtend hoe het allemaal gaat lopen?, dit vraag ik omdat ik ook net ben begonnen en heb sinds kort ook een indicatie gehad en PGB, en heb ook alleen nog maar hulp van familie, omdat ik wilde afwachten tot ik alles binnen had van het PGB (zoals de brochure e.d en daar wacht ik nog op) zolang doet mijn man zoveel mogelijk alles overnemen, hoe moeilijk ook, maar ja alle begin is moeilijk, ik heb trouwens een indicatie gekregen voor PV, vanaf afgelopen 15 oktober en ook mijn PGB geldt vanaf die datum, (dus even mijn petje trouwens af voor mijn man), ik hoop dat je mijn verhaaltje begrijpt, ik kan soms niet erg goed uit mijn woorden komen, maar ik wilde hier mee eigenlijk zeggen dat ik geen hulp op contract basis heb, alleen tot nog toe mijn man, omdat ik nog zit te wachten op de brochure van het PGB.

Groetjes Elma
Geplaatst: maandag 07 Januari 2008 12:19
Elma het pgb is een ding dat je gaande weg leert kennen! het is pittig maar vooral leuk en handig! de folders van het pgb zijn prima maar wat de orginele teksten is dan soms nog zo ver van je eigen leven verwijderd. je moet op site, speuren, per saldo en deze en andere ouders aanspreken. dan leer je van de ingewikkelde materie het beste er uit te halen! daarom is deze site ook leuk, meer kennis geeft je macht.
Geplaatst: maandag 07 Januari 2008 12:38
Hallo Zelma,

Heb je van het zorgkantoor geld uitgekeerd geregen? In principe kan je vanaf de datum van je indicatie geld uitkeren aan je man. Zorg voor zorgovereenkomst met inwonend Famillielid van die datum. Bepaal hoeveel uur per dag hij zorg verleend tegen welk tarief of kies een vast maandbedrag. Doe een na betaling. Zorg dat je declaratieformulieren invuld die ondertekend zijn. hou ook rekening met een eerste dagmelding aan de belastingsdienst. Informeer even bij de SVB afdeling PBG. ga of op zoek naar iemand die het overneemt van je man of laat de situatie voort bestaan. Bewaar evt. uitbetaling ook in map. Doe ook verantwoording afleggen aan het zorgkantoor over 2007 mogelijk heb je nog maar een paar dagen de tijd. Veel informatie is op internet te vinden o.a SVB bij Per Saldo en PGB-vg.nl

Als reactie op het begin onderwerp van de topic. Je kan ergens je profiel onzichtbaar maken. Je kan dan wel je administratie doen maar je krijgt geen aanbiedingen.

Groetjes Dianab
Anne Geplaatst: dinsdag 08 Januari 2008 00:06
Beste Kylie,

je hebt het niet verkeerd begrepen! Ik sta ook aangemeld als zorgvrager op deze site (en als zorgverlener) en ben momenteel niet op zoek naar een zorgverlener, omdat ik alle zorgvragen momenteel goed heb ingevuld. Maar er kan zo weer een situatie ontstaan waarin ik wel weer iemand zoek en dan kan ik volstaan met een advertentie zetten/activeren en dat is voor mij wel handig zo. Ik heb dan ook nu duidelijk in mijn profiel gezet (omdat ik ook van dat soort onvriendelijke reacties terugkreeg als ik aangaf momenteel niet op zoek te zijn) dat ik op dit moment voorzien ben en dus geen interesse heb in aanbod van zorgverleners. Dat werkt, want sindsdien heb ik geen reacties meer gekregen :wink:
Geplaatst: woensdag 16 Januari 2008 01:12
hallo Dianab,

sorry voor mijn late reactie maar ik heb je even over het hoofd gezien, sorry, was niet mijn bedoeling, maar ik vond het wel fijn om je mailtje te lezen, inmiddels hebben we iemand die mijn helpt op basis van PV voor 2 dagen en de rest van de week neemt mijn man het over, dus we hebben 2 overeenkomsten, 1 met mijn partner en een overeenkomst voor de zorgverleenster, en die hebben we allebei getekend, dus tot zover gaat het goed, en nu zijn we bezig met de belasting, en wat je op moet sturen naar het zorgkantoor over de periode van 15 oktober en 31 december 2007, het is even uitzoeken welke papieren maar het gaat tot zover goed. bedankt voor je info en waar ik moet zoeken, het is duidelijk, dus nogmaals bedankt voor je mailtje, ben weer iets wijzer geworden.

groetjes
Elma
Geplaatst: woensdag 16 Januari 2008 01:26
hoi Sheredan,

voor jou geldt het zelfde sorry voor mijn late reactie, maar ik had helaas niet gekeken, maar goed nu wel, en ja ik ben het met je eens dat het als je het eerst doet best pittig is, maar je schreef het zelf al, deze site vind ik erg goed, je leest ook andere verhalen en je haalt er een heleboel info uit wat belangrijk is, inmiddels hebben we net de brochure binnen en moeten dus even in sneltrein vaart een heleboel lezen wat er in staat we hadden al een hoop gelezen op deze site en internet maar nu het brochure boek nog, en dat is inderdaad pittig, maar het komt goed.
we moeten nu alleen nog even voor de zekerheid goed na lezen wat we precies moeten opsturen naar het zorgkantoor zodat we niets vergeten, maar dat komt omdat ik nog maar net kom kijken in de wereld van PGB.
maar als ik er niet ut kom dan zal ik ze zeker stellen.

in ieder geval bedankt voor je mailtje.
groetjes Elma

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.