1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb contract

Auteur Bericht
Christel Geplaatst: zaterdag 28 April 2007 23:31
hallo
heb een zoon van 16 jaar die graag als ondersteunende begeleider in pgb loondienst wil gaan werken mag dat?
hoe oud is de leeftijd dat iemand in pgb loondienst mag werken?
Geplaatst: zondag 29 April 2007 20:40
vanaf 15 jaar kan je verdienen. Je zou kunnen kijken bij de belasting dienst of het voordeel oplevert dat hji nog studeert en kinderbijslag krijgt.
(kinderbijslag kan er minder door worden, studeren betekent weer positieve aftrekposten) dus je kan kijken of het juist verstandig is of niet om het zelf te laten verdienen. Wat ook nog kan is dat jij als ouder op de loonlijst komt,hier de belasting over betaalt en dan naar gelang je zoon van uit betalen. dan heeft hij geen hinder van belasting en andere officieele toestanden.
Geplaatst: zondag 29 April 2007 22:19
Ik heb een buurmeisje van 15 in dienst die ondersteunende begeleiding doet voor mijn zoon. Het werken voor mijn zoon is eigenlijk niks anders, dan een baantje in de supermarkt. Ik betaal haar overigens gewoon bruto uit, omdat volgens haar vader ruimschoots onder het belastingvrije deel blijft. Ik weet niet meer wat het bedrag is, maar over volgens mij 400 of 500 euro per maand hoef je nauwelijks of misschien zelfs geen belasting te betalen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.