1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB en nog naar school

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 27 April 2007 08:48
Hallo
Ik heb een vraagje over leerlingen die vanaf 16 jaar en nog op school zitten. Deze leerlingen gaan vaak stage lopen, maar na een tijdje kunnen ze besluiten dat ze voor 1 of 2 dagen op die stageplek willen blijven met PGB. Er zijn ook veel plekken die dat vragen na bijv. 3 maanden. Wie weet hoe dat precies werkt. Bij de een gebeurt het gewoon en bij de ander doen ze er moeilijk over. Ik werk zelf op een VSO-school en ben ook begonnen met dagbesteding. Er zijn ook leerlingen die al zorg in natura hebben voor de tijd buiten de school en daar doen ze dan heel moeilijk over. Wie weet hoe dat allemaal in elkaar steekt of weet er iets over te vertellen.
Alvast bedankt,
Groetjes
Geplaatst: vrijdag 27 April 2007 15:33
ik begrijp het, zit met het zelfde. nu is het zo dat de zmlk scholen waar ik contact mee heb gehad, zeggen dat zei al voor het vervoer zorgen en verzekering en dat is al heel wat! aan de ene kant vindt ik dat als de meeste scholen de stage laten bekostigen van uit het pgb, ik dat natuurlijk ook wel zou willen ontvangen.. voorlopig ga ik er maar op in zetten dat als de stage met plezier is verlopen dat ze na die school stage blijven en dan zijn het klanten. dus een investering die ik er dan hoop uit te halen. daarnaast adviseer ik zelf aan ouders van school gaande kinderen (regulier of speciaal) om hun pgb niet te gebruiken voor zorg, laat de school, school blijven en gebruik je pgb zoveel mogelijk voor de vrije tijd. dit als ze nog thuis wonen. en dat wil ik dus ook voor mezelf maar voor spiegelen. zolang ze nog naar school zijn hun pgb nog niet voor dagdelen gebruiken. wel als school af is. wel interesant wat anderen hier mee doen!....

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.