1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

late betaling zorgkantoor

Auteur Bericht
Sonja Geplaatst: vrijdag 20 April 2007 13:07
Beste mede-zorgaanbieders,
Hebben jullie ook de ervaring dat het op dit moment langer duurt dan anders voordat budgethouder hun PGb gestort krijgen van het zorgkantoor. Verschillende van mijn clienten die medio januari 2007 een indicatie gekregen hebben, wachten nu nog op de eerste storting. heel vervelend, temeer omdat je dan de keuze moet maken: wachten met de zorgverlening of een schuld opbouwen bij je zorgverlener. Hoe gaan jullie hiermee om?
Inge Geplaatst: vrijdag 20 April 2007 17:51
Hoi Sonja,

misschien kan het aan het volgende liggen.

als je de indicatie van het CIZ hebt gekregen wil nog niet zeggen dat alles rond is.
Het zorgkantoor moet ook alles nog goedkeuren.. soms gebeurd het wel eens dat het zorgkantoor het er niet mee eens is en een andere indicatie stelt.. je kan je dan afvragen waarom het ciz nog indiceerd als het zk er ook nog aan mag wijzigen maar ja..

bij veel zorgkantoren is het momenteel 1 grote puinhoop.. correnspondentie verdwijnt.. of blijft veel te lang op een verkeerde stapel liggen.

hebben jou clienten al wel bericht (toekenningsbeschikking) van het zorgkantoor?
als dat wel het geval is.. blijven bellen! want ze nemen het niet zo nauw daar.

succes!
groetjes,
Inge
Geplaatst: vrijdag 20 April 2007 19:16
het pgb heeft een tijdje stil gelegen omdat ze een storm aan nieuwe aanvragen hadden gekregen, dus vandaar een langere wacht-tijd. en een meer dan in geschatte aanvraag waardoor ze alles stil hadden gelegd omdat ze bang waren voor een tekort aan pgb,s voor dit jaar! het viel mij ook op dat de lopende pgb,s ook even later waren. waarom weet ik niet maar het viel wel op. maar het zal wel bi het begin van het jaar horen als iedereen opnieuw zijn geld gestort moet krjgen. een 1 maal per jaar probleem. maar het geld wordt wel gewoon al die tijd door betaalt.
Sonja Geplaatst: zaterdag 21 April 2007 10:18
Fijn dat jullie ook merken dat het een puinhoop is bij het Zorgkantoor. Mijn clienten hebben al een toekenningsbeschikking gekregen, dus dat zit wel snor. Mijn vraag aan jullie was: hoe jullie ermee omgaan? Wachten met zorg verlenen of alvast starten? ben benieuwd naar de reacties!
Geplaatst: zaterdag 21 April 2007 19:52
gewoon je werk doen! want 1 januari is alleen de datum waarop mensen weer voor 12 maanden hun budget krijgen. als je wil weten welke datum hun pgb mogelijk kan stoppen moet je naar de indicatie papieren kijken. en dat bijvoorbeeld maart of september zijn.
dan stopt mogelijk op die dag 1, 2 of 4 jaar na start hun pgb (ook waarschijnlijk niet, maar dan heb je meer kans dan op 1 januari.
Als je het pgb niet gebruikt en je moet over de eerste 6 maanden verantwoorden en je hebt nigts besteedt dan gaat het weer terug naar het zorgkantoor. dus alle reden om gewoon te werken. alleen bij slordigheden van de zorgvrager zelf dan moet je goed nadenken of je wel moet werken. dan is geen geld ook op een gegeven ogenblik niet meer werken.
Judith Geplaatst: dinsdag 24 April 2007 14:32
Een client van me heeft in december 2006 een herindicatie gehad. Het voorschot over december en voorschot voor het eerste kwartaal 2007 kwamen half maart. En meteen daarna kwam het voorschot voor het tweede kwartaal 2007.
Als iemand een toekenningsbeschikking heeft doe ik gewoon mijn werk.
Geplaatst: vrijdag 27 April 2007 13:26
Hallo Sonja!

Of je gaat beginnen bij een client als het Zorgkantoor fouten maakt kun je het beste zelf afwegen. Ik ga altijd beginnen omdat het ZK zeer treurig functioneert en de client daar nooit de dupe van mag zijn.
('Record' in mijn praktijk tussen toekenning van budget en uiteindelijk uitkeren van geld is meer dan één jaar!!!; Rotterdam)
En er zelf , namens de client, achteraan zitten, helpt altijd!
Succes!
Johan

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.