1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

onregelmatigheidstoeslag

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zaterdag 05 Augustus 2017 22:00
Via de nationale hulpgids ga ik bij een gezin werken voor ongeveer 5 uur per week. Dit doe ik naast een vaste baan. Ik ben Z- verpleegkundige, BIG geregistreerd, en heb een uurtarief van €30 bruto afgesproken. Mijn werkzaamheden zijn op een door de weekse middag maar ook soms op zondagmorgen. Kan ik voor de zondag een toeslag vragen? Is dat redelijk? Bij mijn vaste werkgever is de toeslag 160% maar ligt het bruto uurloon lager.
In het contract dat ik opgestuurd heb gekregen wordt vermeld dat er geen CAO van toepassing is. Ook worden reiskosten niet vergoed. Kan ik een km vergoeding afspreken?
Mijn werk gaat bestaan uit totale persoonlijke verzorging en begeleiding.

mvg, Marjolein
M.C.T Geplaatst: zondag 06 Augustus 2017 11:42
Raadpleeg de standaardcontracten van de SVB. Als dat die mogelijkheid biedt kan het. Zo niet Dan loopt het vast bij de uitbetaling. Bij de WLZ kun je een km vergoeding van €0,19 afspreken.
Als het via de zorgverzekering gaat gelden die regels.
Marjolein Geplaatst: zondag 06 Augustus 2017 22:28
Het pgb loopt via de WLZ. In het SVB contract dat ik ontvangen heb ( modelzorgovereenkomst van opdracht) staat ook een bedrag ( vergoeding 2) opgenomen voor nachtzorg (15,- per uur).
Kan ik een ander bedrag afspreken voor zorg op zondag bij vergoeding 3?
Hoe regelen andere zorgverleners dit? Vragen jullie een extra vergoeding als je op zondag werkt of op feestdagen?
Met vriendelijke groet, Marjolein
M.C.T Geplaatst: maandag 07 Augustus 2017 09:39
Ja, dat kan.
Het maakt natuurlijk uit of je slapende of wakende wacht bent.
In Príncipe geldt de wet van vraag en aanbod.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.