1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb en hypotheek

Auteur Bericht
Willie Geplaatst: maandag 16 April 2007 19:58
ik vraag me af naar de ervaringen van andere over inkomsten uit pgb en hypotheek
Geplaatst: maandag 16 April 2007 23:07
net als met andere banen: een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd geeft recht op een hypotheek. soms al met een contract voor meer dan een jaar. maar je hebt gewoon een contract net als met andere banen. en hoe zekerder je werksituatie is hoe meer je een hypotheek kan verkrijgen.
(verwijderd) Geplaatst: dinsdag 15 Mei 2007 11:37
Vraag,ijn zorgverlener is in vaste dienst al meer dan een jaar en wil een woning kopen maar krijgt geen hypotheek omdat PGB niet geld voor de banken !!! ???? Dit zien ze niet als echt inkomen ook al laten we het contract zien dan nog..................hoe kan dat toch?

Gr J.Prins
Geplaatst: dinsdag 15 Mei 2007 19:06
doorvragen.....! of het is wijsheid: de kans dat je tot je 65e in een gezin genoeg zou verdienen is niet realistisch. dat zou ik ook denken!
anderzijds als ze denken dat het geen vast inkomen is maar wat bijverdiensten is dat ook niet helemaal waar.
Geplaatst: dinsdag 16 September 2008 12:33
Het is alweer een tijd geleden het laatste bericht in deze topic.

Maar om duidelijk antwoord te geven.

Ik heb jaren gewerkt in de financiële dienstverlening. En ook het pgb kwam regelmatig voorbij als inkomstenbron.

Er zijn hypotheekverstrekkers die het gelijkwaardig zien als een ´´normaal´´ dienstverband bij een werkgever.
Maar er zijn ook verstrekkers die het een groot risico vinden en het niet willen meenemen in de eindbeoordeling of er wordt slechts een klein
deel meegenomen.
Of je krijgt renteopslag omdat je tot een risicogroep behoort.

Kortom het verschilt per hypotheekverstrekker, en er zijn mogelijkheden genoeg. Als je maar een contract hebt, al dan niet voor onbepaalde tijd.
Voor bepaalde tijd moet er een intentieverklaring door jouw werkgever (hulpvrager) worden ingevuld.

Wat is verstandig?
Dat is denk ik moeilijk te zeggen. Aan elke dienstbetrekking zitten risico´s. Tegenwoordig ben je al niet zeker meer ook al heb je een vast contract bij een groot bedrijf. Als ze je eruit willen doen, doen ze dat.
Dit risico loop je ook bij een hulpvrager waar je bij in dienst bent.
Je moet dus zelf afwegen of je nu en in de toekomst de lasten kan dragen.
Een bank kan wel akkoord gaan, dat gaat er makkelijk hoor, maar kijk zelf naar de toekomst. Je weet niet wat het brengt, maar met een beetje realistische kijk, kun je toch al behoorlijk wat inschatten..
M.C.T Geplaatst: woensdag 17 September 2008 11:58
Met de huidige kabinetsplannen zou ik geen hypotheek op PGB inkomsten nemen. De kans is groot, dat het hier niet bij blijft.
Bovendien gaat het om hulp aan langdurig zieken, die daardoor een lagere levenskans hebben dan "gemiddeld".

Voor iemand, die zich als freelancer al langere tijd op de PGB markt kan handhaven is het m.i. een ander verhaal.
Geplaatst: woensdag 12 Augustus 2009 16:16
Hallo, ik ben in dienst bij clienten met een pgb dus word betaald uit pgb via de svb.
En heb nu een woning gekocht en kreeg een hypotheek via mijn tussen persoon met NHG en koopsubsidie.
direkt in het begin kreeg ik van NHG en koopsubsidie een afwijzing ze wisten niet eens wat pgb was. na veel navragen zijn ze toch akkoord gegaan.
Ik ben nu de enigste van nederland die een hypotheek heeft met NHG en koopsubsidie.
Want voor hypotheek met pgb waren geen regeltjes voor.
Door dat mijn tussen persoon heeft door gezet om dit voor elkaar te krijgen kun je nu een hypotheek krijgen met NHG en Koopsubsidie.
Ben ook bij andere personen geweest voor hypotheek maar als ik zei ik werk met pgb loon zeiden ze direkt ik kan niks voor je doen.
Voor verder vragen over hypotheek met een pgb loon of direkt een offerte aanvragen kun je telefonisch contact opnemen met Bert {deleted by moderator: verwijs naar je advertentie}
Geplaatst: woensdag 12 Augustus 2009 17:02
zie mijn advertentie.
voor meer inlichtingen voor hypotheek met pgb loon met of zonder NHG en of Koopsubsidie kun je contact opnemen met Bert {deleted by moderator: Via het profiel kan er contact opgenomen worden}
Mirella Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 13:59
hallo ik ben mw keijzer en ik ben zorgverlener. ik heb een vraag over lenen ik werk sins 2005 bij svb/pgb en heb al verschillende
banken een lening aangevraagd maar het wordt elke keer afgewezen wie heeft er nog tips of advies bij welke instantie of persoon of bank waar ik een lening kan krijgen met goedkeuring voor pgb/svb.

alvast bedankt
Mirella Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 14:03
hallo ik ben mw keijzer ik heb een vraagje doet hij ook voor leningen

mjkeijzer

zie mijn advertentie
Pim Geplaatst: dinsdag 29 Juni 2010 12:22
Beste mevrouw Keijzer,

U heeft het mogelijk over het hoofd gezien, maar diverse berichten uit dit onderwerp zijn maar liefst 3 jaar oud.
Het zal derhalve een zeer kleine kans zijn dat u reactie krijgt op uw vraag van de mensen die hierop hebben geantwoord.

Als u werknemer bent bij PGB houders dan zult u kunnen aantonen aan de hand van loonstroken dat u een werknemer bent en zullen daarbij horende voorwaarden van toepassing zijn. Onder andere zal een bank kijken naar de laatste vijf jaar van inkomsten en hoe stabiel dit was, uw schuldensituatie en meer factoren om te kunnen beoordelen of u voldoende kredietwaardig bent en voldoende mogelijkheden heeft gehad (en zult hebben) om aan uw verplichtingen te kunnen voldoen. De minste twijfel daaraan zal op dit moment resulteren in een afwijzing. Bovendien zijn de voorwaarden van een lening op dit moment best strikt. Maximaal 4,5 keer het jaarinkomen aan hypotheek.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: donderdag 15 Juli 2010 23:49
Hallo Pim, kun jij ons iets meer vertellen hoe het werkt om een hypotheek te krijgen. de sns bank heeft ons direkt afgewezen evenals van Bruggen makelaars. Wij hebben een pgb en willen graag een passend huis kopen voor onze zoon om de therapieen te centreren, we rijden nu heel wat km-ters af.

Ik hoop dat je ons op pad kunt helpen.

met vriendelijke groet,
Fam. Thomas Swheitz
Pim Geplaatst: vrijdag 16 Juli 2010 19:24
Geachte familie Swheitz,

Ik ben alleen globaal op de hoogte van regels omtrent hypotheken, en dan voornamelijk in vrij algemene zin.
Ik zou u aanraden u niet te beperken tot de grote banken, en vooral veel verschillende partijen te benaderen. Mij is bekend dat er wel degelijk partijen zijn die niche markten als doelgroep hebben en daar dus ook voor openstaan. Misschien is er een partij die zich op de PGB doelgroep richt? Ik weet het niet.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: donderdag 22 Juli 2010 13:18
Hallo ik las je vraag.
Ga maar gratis adviseurs daar vindt je het forum hypotheek en PGB

daar kun je de vragen stellen over pgb en hypotheek mogelijkheden

{deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs naar je advertentie}

succes
Klaske Geplaatst: donderdag 29 Juli 2010 11:36
We hebben een hypotheek gekregen 2 jaar geleden via abn amro.
Samen met delta loyd waren dit de enige banken in nederland die een pgb met werkgevers verklaring willen meenemen met het pgb.
groeten Klaske
Gast Geplaatst: dinsdag 01 Maart 2011 08:56
Goedemorgen,

ik was het aan het googelen over huis kopen en pgb contract en las je bericht. Bij wie kan ik het beste terecht om dit aan te vragen?

Bedankt,

Groet,

Femke
Henk Geplaatst: woensdag 15 Juli 2015 09:33
dus als je een pgb salaris heb en beetje wao salaris ..kun je wel een hypotheek krijgen

in mijn geval ..ik wou hypotheek verhogen bij abn ,maar dat kan niet zeggen

graag info
I.E Geplaatst: donderdag 16 Juli 2015 00:36

dus als je een pgb salaris heb en beetje wao salaris ..kun je wel een hypotheek krijgen

in mijn geval ..ik wou hypotheek verhogen bij abn ,maar dat kan niet zeggen

graag info



ik weet niet of je het gezien hebt maar je reageert op een bericht van ruim 4 jaar geleden. En eerlijk gezegd begrijp ik ook niet veel van je reactie b.v. maar dat kan niet zeggen?????
Dennis Geplaatst: donderdag 06 Augustus 2015 14:44

dus als je een pgb salaris heb en beetje wao salaris ..kun je wel een hypotheek krijgen

in mijn geval ..ik wou hypotheek verhogen bij abn ,maar dat kan niet zeggen

graag info



Bij sommige geldverstrekkers wel, maar de meeste hebben al in de voorwaarden staan dat PGB niet wordt gezien als inkomen.
Je hebt het meeste kans bij je eigen bank. Die heeft het meeste inzicht in je financien en als je met een goed onderbouwde aanvraag komt willen ze vaak wel akkoord gaan.

Ik zelf heb afgelopen oktober een huis gekocht op een PGB inkomen. Dit lukte alleen bij mijn eigen bank. Verder was er geen enkele hypotheekverstrekker die het pgb als inkomen wilde meerekenen.
Tanja Geplaatst: donderdag 03 September 2015 17:41
Ik ben een alleenstaande en zzp-er en wordt betaald uit PGB. Ik heb gewoon een hypotheek kunnen afsluiten. Ik moest van de afgelopen 3 jaar een jaarbalans laten zien. Veel moeite heeft het niet gekost. Ligt er denk ik aan welke verstrekker en welke adviseur.
Zwannet Geplaatst: woensdag 31 Mei 2017 17:01

Ik ben een alleenstaande en zzp-er en wordt betaald uit PGB. Ik heb gewoon een hypotheek kunnen afsluiten. Ik moest van de afgelopen 3 jaar een jaarbalans laten zien. Veel moeite heeft het niet gekost. Ligt er denk ik aan welke verstrekker en welke adviseur.



Bij welke verstrekker was dit dan?
Tanja Geplaatst: maandag 12 Juni 2017 11:24

Ik ben een alleenstaande en zzp-er en wordt betaald uit PGB. Ik heb gewoon een hypotheek kunnen afsluiten. Ik moest van de afgelopen 3 jaar een jaarbalans laten zien. Veel moeite heeft het niet gekost. Ligt er denk ik aan welke verstrekker en welke adviseur.



Bij welke verstrekker was dit dan?



Argenta

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.