1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Als zelfstandig ZZP er mis ik steun van collega's

Auteur Bericht
Gerda Geplaatst: zaterdag 08 Juli 2017 10:57
Mijn zorgsituaties zijn zwaar en complex. Je bent lang in eenzelfde situatie en vaak ook alleen. Ik heb meestal geen collega's om even iets mee te overleggen of te delen. Ook kom ik regelmatig dingen tegen, waar ik moeite mee heb en die niet in het belang zijn van de cliënt. Familie is niet altijd in staat om de zorg goed gestalte te geven. Maar merk ik, dat sommige ZZP'ers alles maar gewoon accepteren, omdat zij geen gezeur willen en gewoon zo makkelijk mogelijk geld willen verdienen.
Ik wil graag van andere ZZP ers weten hoe zij hier mee omgaan en of jullie ideeën hebben, waar ik als zelfstandig werkende ZZP er wat ondersteuning kan vinden. Ik heb al een oproepje gedaan om met andere ZZP ers in mijn omgeving samen te werken.
Maar hier is nog geen reactie op gekomen.
Nelleke Geplaatst: zondag 09 Juli 2017 20:00
Eens via Facebook proberen? Er zijn diverse groepen voor ZZP-ers in de zorg. Ook tijdens bijscholingen kun je vaak contacten leggen met andere zelfstandige vakgenoten.
Arlene Geplaatst: dinsdag 11 Juli 2017 09:32

Mijn zorgsituaties zijn zwaar en complex. Je bent lang in eenzelfde situatie en vaak ook alleen. Ik heb meestal geen collega's om even iets mee te overleggen of te delen. Ook kom ik regelmatig dingen tegen, waar ik moeite mee heb en die niet in het belang zijn van de cliënt. Familie is niet altijd in staat om de zorg goed gestalte te geven. Maar merk ik, dat sommige ZZP'ers alles maar gewoon accepteren, omdat zij geen gezeur willen en gewoon zo makkelijk mogelijk geld willen verdienen.
Ik wil graag van andere ZZP ers weten hoe zij hier mee omgaan en of jullie ideeën hebben, waar ik als zelfstandig werkende ZZP er wat ondersteuning kan vinden. Ik heb al een oproepje gedaan om met andere ZZP ers in mijn omgeving samen te werken.
Maar hier is nog geen reactie op gekomen.



Hallo, ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Ik ben zelf verzorgende IG. Mag ik vragen waar je precies vandaan komt? Ik kom namelijk uit spijkenisse.
Gerda Geplaatst: woensdag 12 Juli 2017 09:17

Mijn zorgsituaties zijn zwaar en complex. Je bent lang in eenzelfde situatie en vaak ook alleen. Ik heb meestal geen collega's om even iets mee te overleggen of te delen. Ook kom ik regelmatig dingen tegen, waar ik moeite mee heb en die niet in het belang zijn van de cliënt. Familie is niet altijd in staat om de zorg goed gestalte te geven. Maar merk ik, dat sommige ZZP'ers alles maar gewoon accepteren, omdat zij geen gezeur willen en gewoon zo makkelijk mogelijk geld willen verdienen.
Ik wil graag van andere ZZP ers weten hoe zij hier mee omgaan en of jullie ideeën hebben, waar ik als zelfstandig werkende ZZP er wat ondersteuning kan vinden. Ik heb al een oproepje gedaan om met andere ZZP ers in mijn omgeving samen te werken.
Maar hier is nog geen reactie op gekomen.



Hallo, ik begrijp volkomen wat je bedoeld. Ik ben zelf verzorgende IG. Mag ik vragen waar je precies vandaan komt? Ik kom namelijk uit spijkenisse.



Hallo Arlene,

Bedankt voor je reactie. Ik woon in Enschede. Voor alle duidelijkheid: Ik heb jammer genoeg niet het diploma verzorgende IG. Daardoor mis is ook bijvoorbeeld de bijscholingen, waardoor je andere collega's tegen zou komen. Ik heb vroeger gewerkt als doktersassistente en later HBO theologie Pastoraal Werk gedaan en gewerkt als ouderenpastor op de PG afdeling van een verpleeghuis. De laatste jaren werk ik voor mensen met een PGB. Ik doe vooral zorg/begeleiding van ouderen (met dementie). Ik heb eigenlijk mezelf opgeleid en ondertussen enorm veel ervaring met de doelgroep. Als ik iets niet kan, dan zoek ik daar ondersteuning bij of volg een cursus. Ik val met mijn opleiding en werk dus een beetje tussen wal en schip en ben niet duidelijk in een hokje te plaatsen. Ik doe mijn werk met hart en ziel en kan niet tegen onrecht. Er gaan in de thuissituatie veel dingen mis. Kwetsbare mensen worden de dupe. En vaak heeft niemand er weet van.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.