1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Dagbesteding

Auteur Bericht
Puuur Dagbesteding Geplaatst: dinsdag 02 Mei 2017 21:36
Binnenkort ga ik starten met het bieden van dagbesteding.
Ik biedt al 9 jaar logeerweekenden en we hebben een team van ambulante begeleidsters die begeleiding bieden.
Toch zijn er een aantal dingen nieuw voor mij dus mogelijk dat jullie mij even op weg kunnen helpen.

* Wanneer een client een vast aantal dagen/ dagdelen komt, hoe wordt er dan omgegaan met vakanties/ziekte. Ik weet dat dit natuurlijk ook per plek verschilt en dat je dit in de algemene voorwaarden opneemt maar ben heel erg benieuwd hoe dit op andere dagbestedingsplekken is geregeld.
* Wij gaan zelf het vervoer regelen; Hoe berekenen jullie het tarief voor het vervoer? Zit hier een maximaal tarief aan? Wij hebben nl een klant welke 30 km van de locatie af woont. We komen dan niet uit met het tarief wat hiervoor is vastgesteld.
Dichtbij Dagbesteding Geplaatst: woensdag 03 Mei 2017 09:18
Ga je de dagbesteding aanbieden op basis van een PGB of heb je een contract met de gemeente(s)?
Bij PGB kun je zelf de tarieven bepalen (ook voor vervoer) zolang je het max. tarief dat de gemeente stelt maar niet overschrijdt.
Verder zou de cliënt kunnen schuiven met dagdelen, door bijv. 1 dagdeel minder af te nemen, waardoor er budget overblijft voor het vervoer, mits dat dan niet het max. gestelde tarief van de gemeente overschrijdt.
Werk je op contractbasis met de gemeente, dan heb je je te houden aan de afgesproken tarieven en zul je dus bij iemand die verder woont moeten toeleggen op het bedrag maar mogelijk compenseert dat dan doordat je ritten kunt combineren ofwel cliënten hebt die een hoger budget hebben voor vervoer dan nodig is.

Verder bij vakanties en ziekte hanteren wij de volgende voorwaarden: bij afmelden minimaal 24 uur voor het af te nemen dagdeel, brengen wij het niet in rekening, als iemand zich later pas ziek meldt of zich helemaal niet afmeldt dan brengen wij het dagdeel wel in rekening. Vakanties worden langer van tevoren gepland en dus ook doorgegeven, die brengen wij niet in rekening.

Succes met het opzetten van jullie dagbesteding! Wij draaien nu bijna 1 jaar! Mag ik vragen wat jullie doelgroep is?

Groet, Anne.
Dichtbij Dagbesteding, Amersfoort.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.