1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zorgverlener aan huis

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: woensdag 26 April 2017 17:04
Hallo,

Jarenlang ben ik in loondienst geweest. Momenteel ben ik mij aan het verdiepen om als 'zelfstandige' aan de slag te gaan.
Het liefst niet als ZZP'er omdat mij dit zoveel gedoe lijkt te geven.
Dienstverlener aan huis is dan mogelijk, echter ik begrijp nu dat je slechts 3 dagen mag werken afgezien van het aantal uur.
Dus als je toevallig een klant hebt die 8 uur zorg per dag nodig heeft, werk je 3x8 uur=24 uur per week
Heb je een klant die slechts 2 uur per dag nodig heeft werk je 3x2 uur= 6 uur per week
Klopt dit?
Wat wordt mij geadviseerd indien ik toch graag 20-24 uur per week wil maken?
M.C.T Geplaatst: donderdag 27 April 2017 14:03
Dat klopt. Dit geldt per cliënt. Dus je mag meerdere cliënten naast elkaar hebben. Als je voor één cliënt op meer Dan 3 dagen per week werkt Dan wordt het daar loondienst met alle rechten en plichten van dien.
Frederik Willem Geplaatst: donderdag 27 April 2017 18:17
Maar waarom regelt u het dan niet zo dat u 2 dagen van 3 uren per week werkt ? Waarom is ZZP er worden zo moeilijk ? Mijn Poolse freelancer zal eerstdaags overspringen naar de Nederlandse belastingen en als zij dan ZZP er wordt dan heeft zij daar belastingtechnisch de voordelen van. Ik kreeg te horen van de kamer van koophandel dat indien je maar een paar advertenties kan overleggen dat je nog meer cliënten zoekt dit al voldoende zou zijn om dat te worden.

Halina is een Poolse ZZP er en mag hier maximaal 168 dagen per jaar werken ( dus een half jaar) in diezelfde hoedanigheid met alleen mij als klant wanneer zij de belastingen afdraagt in haar woonland De bewijslast ligt bij de Staat. Zij moet dan natuurlijk WEL een A1 formulier en haar firmagegevens uit Polen hier kunnen overleggen.

Indien ik nu fout zit zou ik dat wel graag willen weten van iemand.

Prettige dag

Fred de Muiter

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.