1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Loondienst, Freelance of regeling dienstverlening aan huis?

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 11 Februari 2017 14:25
Beste lezers,

Recentelijk ben ik afgestudeerd en heb ik mijn bachelor Humanistiek behaald. Tijdens het studeren heb ik ruim twee jaar als ambulant begeleider bij een zorginstelling in Amsterdam gewerkt. Het werk als persoonlijk begeleider is mij enorm bevallen, ik heb veel positieve feedback gekregen en deze ervaring zorgde o.a er voor dat ik het plan heb opgevat om voor mijzelf te beginnen.
Nadat ik mij heb ingelezen op deze website over de verschillende manieren waarop ik mijn zorgaanbod zou kunnen aanbieden, heb ik toch nog enkele vragen die ik graag met iemand zou willen bespreken.
Deze vragen hebben betrekking op de vorm waarin ik mijn aanbod zou kunnen aanbieden. Inmiddels weet ik dat er drie vormen bestaan; loondienst, freelance en hulpverlening die valt onder zogenaamde 'regeling dienstverlening aan huis.'De laatst genoemde twee vormen spreken mij het meest aan.
Momenteel verkeer ik in een situatie waarbij ik qua inkomsten nog afhankelijk ben van inkomsten uit loondienst. Graag wil ik een langzame overstap maken naar het werken op pgb-basis.

Welke van de drie bovengenoemde vormen van hulpaanbod (Freelance, loondienst of hulpverlening aan huis) zouden jullie mij adviseren? ik ben ook erg benieuwd naar de motivatie/argumenten achter jullie advies.

Bij voorbaat hartelijk dank! :)


Met vriendelijke groet,

Wanja
M.C.T Geplaatst: zondag 12 Februari 2017 17:48
Hulpverlening aan huis is het simpelste. Zodra je voldoende opdrachtgevers hebt kun je ZZPer / freelance overwegen. In dat geval heb je fiscale fasciliteiten.
Aan gezien je zelden een uurtarief van € 25.- of meer kunt bedingen zal loondienst nodig blijven.
Aansluitend op loondienst kun je je via het UWV verzekeren tegen werklooshied, arbeidsongeschiktheid en ziekte risico.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.