1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zwangerschapsverlof

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 10 April 2007 12:55
Een van mijn zorgverleners (werkt 2 dagen in de week) is met zwangerschapsverlof geweest, heeft een uitkering aangevraagd bij de UWV en heeft tot op heden geen reactie ontvangen of zij die ook krijgt. Ingangsdatum is wel door het UWV bevestigd, nml 18-12-2006, verder geen bericht. Bij tel. navraag is gezegd dat het niet duidelijk is of zij recht heeft op een uitkering. Heeft iemand hier ervaring mee?
Geplaatst: woensdag 11 April 2007 14:23
als je onder de 2 (0f 3) dagen regeling werkt heb je geen recht op zwangerschapsverlof. het voor of nadeel van deze regeling is dat je geen premies voor ziektekosten, pensioen of verlof betaalt. het voordeel is dat er zo weinig verschil tussen bruto pgb van de zorgvrager en uitbetaling naar de zorgvrager toe. (je kan dus vals zorgvrager een hoger salaris betalen omdat je meer geld hebt te besteden.) je moet wel belasting betalen natuurlijk.
Geplaatst: zondag 29 April 2007 13:30
Hallo Jettie ,

Ik zag je berichtje staan en als het goed is heeft ze wel recht op een zwangerschapsuitkering van de UWV , maar als je het precies wilt weten moet je even op www.svb.nl kijken .
Onder het kopje ziekte en zwangerschap en daarna in de brochure op pagina 3 .

groetjes van Madée

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.