1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Heeft opleiding meerwaarde in de PGB zorg?

Auteur Bericht
Saskia Geplaatst: vrijdag 16 December 2016 15:57
Beste mensen,

Op grond van mijn vroegere en huidige werkervaringen, ben ik mijn werk in de PGB zorg aan het uitbreiden. Ik zoek voornamelijk werk waarbij het gaat om ADL zorg en (activiteiten) begeleiding
Ik heb echter geen afgeronde opleiding in de zorg voor- of begeleiding van speciale doelgroepen. Nu vraag ik me af ik meer kans maak bij het vinden van werk als ik alsnog een diploma zou gaan halen. Of wellicht zal in de nabije toekomst een diploma door de overheid zelfs verplicht gesteld gaan worden?
Welke opleiding is dan aan te raden, maximaal op MBO niveau 3 niveau in de richting van begeleiding voor speciale doelgroepen?
Omdat ik 59 jaar ben, wil ik ook niet onnodig veel tijd en geld besteden aan een opleiding, dus ik hoop dat ervaren PGB zorgverleners mij informatie kunnen geven die mij zal helpen om de juiste beslissing te nemen.
Sabine Geplaatst: vrijdag 16 December 2016 17:56
Als je het hebt over begeleiding en zorg dan zou ik kiezen voor een mmz ig of verzorgende ig opleiding
M.C.T Geplaatst: zaterdag 17 December 2016 20:56
Gezien Uw vooropleiding zou U een opleiding op MBO 4 niveau kunnen doen. U komt Dan in het BIG register, waardoor U een hoger uurloon kunt bedingen.
Anders blijft het bij maximaal €20.- per uur bruto.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.