1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

BTW rekenen bij particuliere begeleiding/zorg

Auteur Bericht
Renée Geplaatst: zaterdag 29 Oktober 2016 23:08
Hoi allemaal,

Ik kreeg vandaag van een van mijn opdrachtgevers te horen dat hun PGB-budget van dit jaar op is. Ze willen mijn gewerkte uren uit eigen zak betalen. Ik heb een vraag met betrekking tot het rekenen van BTW. Dit doe ik, als ik wordt uitbetaald uit het een PGB, niet, omdat dit overheidsgeld is en hier dus geen BTW over wordt gerekend. Maar hoe zit het met de factuur die ik over deze maand maak, waar ik direct wordt uitbetaald door mijn opdrachtgever. Reken ik dan BTW over de gewerkte uren?

Ik hoop dat iemand mij hier informatie over kan geven.

Met vriendelijke groet,

Renee
Nelleke Geplaatst: zondag 30 Oktober 2016 22:39
Wil je het zeker weten, overleg dan even met de belastingdienst. Maar volgens ZZP-Nederland hoef je geen BTW te rekenen:

"Koopt de klant meer zorg in dan toegewezen? Dan is ook die zorg vrijgesteld, als die van dezelfde soort is en wordt verstrekt binnen de periode waarvoor de zorg is toegewezen."
Renée Geplaatst: maandag 31 Oktober 2016 17:31
Dank voor je antwoord!
Cassandra Geplaatst: woensdag 02 November 2016 18:59
Ik heb in dezelfde situatie gezeten. Ik heb een brief geschreven naar de belastingdienst en daarin mijn werkzaamheden beschreven en het verzoek ingediend mij vrij te stellen van btw over de omzet belasting. Ik heb zwart op wit goedkeuring gekregen. Vond ik zelf wel zo prettig om dat even op papier te hebben, krijg ik er achteraf ook geen gezeur mee. Ze hebben geen vast format voor de brief. Die moet je zelf helaas opstellen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.