1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

verhuizing naar andere gemeente

Auteur Bericht
Anna Geplaatst: donderdag 27 Oktober 2016 08:01
Mijn cliënt is begin dit jaar verhuist van de gemeente Amersfoort naar de gemeente Soest. Het pgb is tijdelijk overgeheveld. Mijn client is zeer gebaat bij het hebben van een pgb, dit geeft veiligheid, continuiteit en zekerheid. De gemeente Soest wil dit pgb nu gaan omzetten naar Zorg in Natura. Kan dat zo maar? En welke mogelijkheden zijn er tot bezwaar?
M.C.T Geplaatst: vrijdag 28 Oktober 2016 12:48

Mijn cliënt is begin dit jaar verhuist van de gemeente Amersfoort naar de gemeente Soest. Het pgb is tijdelijk overgeheveld. Mijn client is zeer gebaat bij het hebben van een pgb, dit geeft veiligheid, continuiteit en zekerheid. De gemeente Soest wil dit pgb nu gaan omzetten naar Zorg in Natura. Kan dat zo maar? En welke mogelijkheden zijn er tot bezwaar?



Uw cliënt is de partij in deze kwestie. Niet U. Die kan het beste met de gemeente in gesprek gaan, voordat er een beschikking is. Waarom meent Soest, dat het anders moet dan Amersfoort okay vond?
Wie gaat het PGB beheren? Het is ongewenst, dat U dat doet. Een gemeente wil niet, dat het aanbod de vraag bepaalt.

Voor de gemeente Soest is het een nieuwe case met een nieuwe beoordeling.
Voor de goede orde: 6 weken na de melding kun je pas een aanvraag doen. De gemeente moet dan binnen twee weken besluiten. Pas daarna kun je in bezwaar gaan.
Daarna in beroep.
Kennelijk heeft de gemeente een besluit genomen. Uw cliënt kan nu een aanvraag doen. Richt die aan het gemeentebestuur p/a stadhuis en vraag om een bevestiging van ontvangst.
Hopelijk kan Uw cliënt pro deo procederen.

U kunt ook proberen een onderaannemingscontract te krijgen bij de zorgaanbieder.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.