1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wel of geen recht op uitbetaling

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 13 September 2016 13:18
Sinds jaren ben ik in loondienst bij budgethouder (pgb-wmo) voor drie uren per week (contract voor onbepaalde tijd). Budgethouder heeft uitbetaling van salaris ondergebracht bij SVB. Weinig/geen problemen gehad, tot afgelopen weekend.
In augustus gevraagd waarom salaris juli niet betaald is. Reactie: "Ik moet nog een overbrugging declareren, svb betaald. Er moet een nieuw contract komen".
Tijdens begeleiding vorige week opnieuw naar salaris juli en augustus gevraagd. Hierop kreeg ik een nieuw contract voorgelegd , met andere taakomschrijving en slechtere voorwaarden. Opmerking daarbij: Ik heb nu een wlz-pgb. Of je gaat akkoord met dit contract of je krijgt geen salaris over juli, augustus (en september).

Vraag: Is dit juridisch juist? Is mijn contract, zonder mij (mondeling of schriftelijk) te informeren, met terugwerkende kracht, niet meer rechtsgeldig? Welke stappen kan ik nemen, want met het nieuwe contract kan ik (m.n. door taakomschrijving en werkuren) moreel en praktisch niet akkoord gaan.
M.C.T Geplaatst: woensdag 14 September 2016 12:46
Door wijziging van WMO naar WLZ is een nieuw contract nodig. Vraag bij twiijfel naar de CIZ indicatie WLZ. Wellicht vervalt het oude contract van rechtswege bij wijziging van de indicatie. Dat behoort ook in het oude contract te staan. Zo niet dan loopt het oude contract door en moet budgethouder betalen, ook als die dat niet vergoed krijgt. Overigens moet de nieuwe zorgbeschrijving en het contract eerst door het zorgkantoor worden goedgekeurd. Er llijkt dus sprake te zijn van een nieuwe situatie, waarin nieuwe afspraken gemaakt moeten worden. Overigens wordt het moeilijk te werken in een slechte verstandhouding. Wilt U zelf nog wel met deze mensen door?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.