1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ongeplande zorg

Auteur Bericht
Frederik Willem Geplaatst: maandag 05 September 2016 09:12
Beste mensen.

Onlangs is er van mij weer een indicatie gemaakt voor de ZvW door een wijkzuster.

Het bleek dat ik ongeplande zorg zorg nodig had en dat zou dan in orde zijn voor het verkrijgen van een budget PGB van mijn ziekenzorg.Ik heb hier e.e.a. over gelezen en nu begrijp ik er uit dat ongeplande zorg niet te behappen is voor de ZIN. Het kostenplaatje zal dan te hoog zijn en dan wordt het daarom naar de PGB geschoven. Ik begrijp dit wel maar waarom wordt dit dan niet duidelijk neergezet ?

Voor zover ik het begrepen heb is dat bij mij dat ik niet altijd om de juiste tijd uit bed kan komen ; maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn prothese plotseling los laat en ik onderweg hulp nodig heb.

In mijn geval hang ik dan toch weer aan een 24 uurs zorg dat alleen betaalbaar is via buitenlandse zorgverleners : ik moet dan 300 euro bij leggen bij een ZvW budget en een WMO H,H, budget voor een Poolse freelancer.

Ook NU blijkt dus weer dat ik voor een dekkende hulp in het buitenland uitkom ; dat zou toch niet nodig moeten zijn ?

Wat denken jullie daarvan ?

Met vriendelijke groet

Fred de Muiter

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.