1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

IB en PGB

Auteur Bericht
J.J. Geplaatst: maandag 01 Augustus 2016 16:51
Geachte heer / mevrouw,

Graag stel ik u de volgede vraag: zelf ben ik reeds 15 jr zzp, (bedrijf in vastgoedadvisering en aanverwant) mijn vrouw ontvangt al een aantal jaren PGB en voor de IB verdelen we, afhankelijk van mijn resultaat, dan de PGB inkomsten over ons samen maar mag ik over de PGB welke ik op mijn naam zet ook zelfstandigaftrek in mindering brengen?

Betreffende de PGB: we verlenen samen zorg, alhoewel de overeenkomst op naam van mijn vrouw staat, zelf ben ik de wettelijk vertegenwoordiger. Middels de uren welke ik binnen de PGB zorg verleen en als zzp kom ik op de 1225 urengrens en als zzp loop ik ook ondernemersrisico, dus in zover voldoe ik volgens mij aan de eisen om in aanmerking te komen voor de zelfstandigenaftrek. Maar in hoeverre zijn mijn bedrijfsactiviteiten bepalend of ik vwb de PGB in aanmerking kom voor de zelfstandigaftrek. In 2014 en 2015 weinig tot geen inkomen gehad als zzp.

Alvast hartelijk dank voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Johan
M.C.T Geplaatst: maandag 01 Augustus 2016 20:18
Als Uw vrouw het contract heeft behoort zij de inkomsten te hebben en daarover belasting te betalen. U mag blij zijn, dat U nog niet tegen de lamp gelopen bent.
Het zorgkantoor accepteert dit niet en wellicht de belasting evenmin
Ik denk, dat het alleen kan als U ook een contract heeft en op basis daarvan declareert en U voldoende opdrachtgevers voor voldoende uren heeft.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.