1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Vragen over ZZP-er / PGB

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 08 Juli 2016 15:34
Beste,

Ik heb in 2014 mijn VIG diploma gehaald en heb nu een vast contract bij een zorginstelling.
Door alle bezuinigen en veranderingen in de zorg merk ik dat ik steeds met minder plezier naar mijn werk ga en ook de nodige stress ervaar.
Daardoor wil ik graag voor mijzelf gaan werken als ZZP-er maar heb geen idee hoe ik dit helemaal aan moet pakken.
Wat zijn de voordelen en de nadelen? Mijn rechten en plichten? Hoe moet ik me beschermen en met welke verzekeringen ? Moet ik een bemiddelingsbureau benaderen?
Zo een grote stap neem je niet zomaar. Hoewel ik mijn diploma verzorgende heb, zoek ik niet alleen werk als verzorgende. Een combinatie met huishoudelijke taken en verzorgende of helpende taken en begeleiding geven lijk mij ideaal.
Ik hoop dat u mij kan informeren en helpen met de nodige stappen die ik ondernemen moet.

Mvg,
Virginie
Vanja Geplaatst: vrijdag 08 Juli 2016 19:30
Goedenavond,

Ik ben per 1 juli van start gegaan als helpende plus zzp. Je hebt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering nodig, aansluiting klachtenregeling,kiwa keurmerk, agb code. Ik ben via hier aan al mn clienten gekomen. Bij een bemiddelingsbureau heb ik me aangemeld om wat extra te kunnen werken maar dat is niet nodig. Een rechtsbijstandsverzekering en pensioenspaarplan is ook handig. Promotiewerkzaamheden etc etc etc. En vergeet je kvk aanmelding niet.

Je kan contact opnemen voor meer informatie.

Groetjes vanja
{deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}
Chris Geplaatst: vrijdag 08 Juli 2016 23:42
Beste virginie,

Welliicht kan ik iets voor je betekenen. Gemiddeld heb je genoeg aan max. 3/5 uur coaching om antwoorden te vinden bij jouw vragen. (Vast tarief 55,- per uur)

Je mag altijd contact opnemen voor meer info natuurlijk...

Gr,
Chris
{deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}


Beste,

Ik heb in 2014 mijn VIG diploma gehaald en heb nu een vast contract bij een zorginstelling.
Door alle bezuinigen en veranderingen in de zorg merk ik dat ik steeds met minder plezier naar mijn werk ga en ook de nodige stress ervaar.
Daardoor wil ik graag voor mijzelf gaan werken als ZZP-er maar heb geen idee hoe ik dit helemaal aan moet pakken.
Wat zijn de voordelen en de nadelen? Mijn rechten en plichten? Hoe moet ik me beschermen en met welke verzekeringen ? Moet ik een bemiddelingsbureau benaderen?
Zo een grote stap neem je niet zomaar. Hoewel ik mijn diploma verzorgende heb, zoek ik niet alleen werk als verzorgende. Een combinatie met huishoudelijke taken en verzorgende of helpende taken en begeleiding geven lijk mij ideaal.
Ik hoop dat u mij kan informeren en helpen met de nodige stappen die ik ondernemen moet.

Mvg,
Virginie

Tanja Geplaatst: vrijdag 22 Juli 2016 14:15
Hoi,

Ik zal een opsomming geven wat ik heb:
* inschrijving KVK
* Beroepsaansprakelijkheidsverzekering Evt specefiek voor zorgsector
* AGB code aanvragen
* zakelijke bankrekening, of rekening alleen voor zakelijke transactie's
* boekhouder: erg makkelijk voor allerlei vragen en de belastingaangifte, je moet met veel rekening houden en die vergeet niets.....aangifte is tevens belastingaftrekbaar....
* BIG registratie ?
* boekhouding goed bijhouden....goed overzicht houden is verstandig !
* uurprijs zelf bepalen, hou rekening met vakantiegeld, reiskosten, deel voor pensioen reserveren, reserve voor moeilijkere tijden....
* globaal 1/3 voor belasting reserveren.
* zorg voor 3 opdrachtgevers of meer per jaar
* sommige aankopen zijn belastingaftrekbaar, of voor een deel, maar er zitten wel voorwaarden aan, dat weet de boekhouder!
* je kunt een arbeidsongeschiktheids verzekering afsluiten, maar die zijn prijzig....goed laten informeren....is natuurlijk ook afhankelijk hoeveel je werkt! Of het wel interessant is.

Zal vast nog wel wat vergeten zijn....maar ik wens je heel veel succes !!!!!!

Op verschillende sites kun je veel informatie vinden....
M.C.T Geplaatst: zaterdag 23 Juli 2016 12:05
Wanneer je aansluitend op loondienst ZZPer wordt kun je bij het UWV eenverzekering afsluiten M.b.t. Arbeidsongeschiktheid , ziekte en WW.
Roos Geplaatst: dinsdag 31 Januari 2017 20:37
Goede avond,

Ik heb een vraagje, zijn jullie aangesloten bij een klachten en geschillen commissie?
Ik lever alleen begeleiding en ADL-verzorging. Verder ben ik bij de KVK ingeschreven onder thuiszorg.
Maar het is me niet duidelijk waar ik allemaal precies aan moet voldoen.

Groetjes, Roos
Nelleke Geplaatst: donderdag 02 Februari 2017 23:59
Alle ZZP-ers die zorg verlenen via de Wet langdurige zorg, de Zorgverzekeringswet, het aanvullend
verzekerdenpakket, of zorg verlenen waarbij de cliënt zelf betaalt, moeten aan de eisen van de Wkkgz
voldoen. Dus o.a. lid zijn van een geschillencommissie. Dat geldt ook voor ZZP-ers die cosmetische zorg of alternatieve geneeswijzen aanbieden.

De WMO is op dit moment nog uitgesloten van de verplichting.
Star Counseling Geplaatst: maandag 06 Februari 2017 02:02
Ook wanneer je zorg/begeleiding levert in het kader van de Jeugdwet hoef je op dit moment nog niet te voldoen aan de Wkkgz.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.