1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Mantelzorger en zorgverlening

Auteur Bericht
Karin Geplaatst: dinsdag 05 Juli 2016 17:32
Ik werk als professional bij een cliënte met een WLZ indicatie op basis van een PGB. Een van de dochters (uitwonend) is gediplomeerd verzorgende en heeft een contract met de moeder ivm persoonlijke verzorging en begeleiding.
Echter, er wordt wel erg veel gedeclareerd zoals boodschappen doen, meegaan naar ziekenhuis en zelfs hond uitlaten. Het PGB is toentertijd ook aangevraagd om de kinderen te ontlasten. Echter, ondanks regelmatige intervisie en een zorgplan en zorgbeschrijvingen, wordt er door de dochter veel aan instandhouding gedaan ipv te focussen op de zelfredzaamheid. Gevolg is dat ze nu meer met de moeder bezig is dan voorheen en ze niet wordt ontlast.
Is er ergens een lijst of overzicht waar ik kan zien welke activiteiten door de dochter cq zorgverlener betaald kunnen worden en wat onder mantelzorg valt.
De indicatie is afgegeven op somatische beperkingen. Betreffende cliënte woont zelfstandig.
Ik vraag mij af of zij wel alles kan declareren en of er niet veel onder mantelzorg valt. Ook of er dagelijks PV plaatsvind heb ik mijn twijfels bij. Als je het navraagt zegt ze uiteraard ja maar ik begin inmiddels mijn twijfels te krijgen of dit wel allemaal kan.
M.C.T Geplaatst: woensdag 06 Juli 2016 10:36
Voor de goede orde: dochter declareert bij moeder en moeder bij de SVB . Blijkbaar vindt moeder het prima zo. Kennelijk mankeert moeder weinig aan haar hoofd.
Dit is niet Uw zaak. U kunt U zich er beter niet mee bemoeien, als U Uw contract wilt behouden.
Mogelijk hoeft dochter hierdoor minder ander inkomen te verwerven, waardoor overbelasting uitblijft. Deze declaraties gaan per uur en niet per activiteit.
Compenserende activiteiten zijn overigens toegestaan.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.