1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

paar vraagjes

Auteur Bericht
Vanja Geplaatst: zaterdag 25 Juni 2016 22:55
Goedenavond allemaal,

Ik heb even een vraagje en hoop dat iemand mij duidelijkheid kan verschaffen. Per 1 juli a.s. ga ik starten als ZZPer. Nu heb ik inmiddels 4 verschillende cliënten, een 5e is mogelijk ook op komst dus wat dat betreft loop alles lekker.

Nu is het zo dat er bij 1 de zorg onder de WMO valt, bij 2 de zorg onder de WLZ en bij 1 bij de ZVW. Nu vroeg ik mij af wanneer iemand met de zorg onder de WLZ valt en wanneer onder de ZVW. Beiden hebben een somatische achtergrond. Dus wat maakt dat de een dus onder de ZVW valt en de ander onder de WLZ.

Ben erg benieuwd of iemand mij daar antwoord op kan geven.

Verder heb ik een AGB code aangevraagd. Nu duurt het even voordat die er is. Kan ik nu al het officiële tarief betaald krijgen of kan dat pas nadat de code is toegekend op de ingangsdatum van de agb code?

Ben benieuwd naar jullie antwoorden.

Alvast bedankt voor de moeite :)

Groetjes Vanja
M.C.T Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2016 10:43
Het grootste verschil is, dat WLZ geïndiceerden permanent toezicht nodig hebben. Het budget is bijna nooit voldoende om de uren toezicht ook te betalen.
Het gaat dus om een mengeling van betaalde en onbetaalde zorg.
Frederik Willem Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2016 14:49
Je kunt wel uitkomen met je budget als je een buitenlandse verzorgster in dienst neemt ; hiertoe was ik dan ook gedwongen omdat mijn vrouw thuis verzorgd wilde worden. De enkele verpleegkundige handelingen werden door de dokter verricht.

Zij is drie maanden geleden in mijn armen overleden.

Fred de muiter.
EM Geplaatst: woensdag 29 Juni 2016 13:41
Beste meneer

Gecondoleerd met uw verlies.
Mijn man met pgb stierf ook bij mij.
Door de thuissituatie heeft hij ook kunnen leven zoals hij graag wilde.
Ik wens u sterkte met de verwerking.

Groetjes Tineke
Frederik Willem Geplaatst: woensdag 29 Juni 2016 20:07
Beste Tineke,

U ook gecondoleerd met het verleis van uw dierbare man.en sterkte met de verwerking.

Haar PGB budget was ruim € 4000 per maand ; ik heb in de eerste maanden van dit jaar geprobeerd een Nederlandse verzorgster te krijgen voor dat bedrag maar dat is niet gelukt. Overdag zou zij dan tot wel vijf uren vrij kunnen zijn. Na zes maanden was het voor Halina , die freelancer was, wel de tijd om met verlof te gaan naar haar geboorteland Polen ; ik heb toen toch een buitenlandse organisatie moeten inschakelen waarvan ik een verzorgster uit Hongarije kreeg. Drie dagen na vertrek van Halina overleed mijn echtgenote Emma..

Onbegrijpelijk dat een Nederlandse verzorgster niet die kans gegrepen heeft. Ik had hier bij deze hulpgids om zo iemand gevraagd. Het zou toch voor hen een kans zijn om een stabiele aanstelling te krijgen want misschien had ik dat na twee maanden wel hebben kunnen continueren indien zij langer geleefd zou hebben. Beter dan dat gevlieg van hier een uurtje en daar een uurtje zoals ik dat in dt forum lees. Deze rust komt in de eerste plaats de patient te goede.

Fred de Muiter

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.