1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Nieuw met wat vraagjes.

Auteur Bericht
Vincent Geplaatst: donderdag 28 April 2016 13:05
Hallo!

Ik heb net even rondgekeken bij de informatie voor als ik wil gaan werken als hulp.
Alleen vond ik het nogal verwarrend wat er op mij van toepassing is. Ik ben een student maatschappelijk werk en dienstverlening en wil graag in de zomer en daarna bijverdienen. Ik ben geen ZZP'er noch professional. Is dan bijvoorbeeld de 3 dagenregeling op mij van toepassing? En mag ik dan dus maximaal 20 euro per uur verdienen bij een cliënt? De informatie was een beetje veel op de site, als iemand het mij wat duidelijker uit kan leggen zou ik daar erg blij mee zijn!

Groetjes

Vincent
M.C.T Geplaatst: vrijdag 29 April 2016 11:14
Twee maal ja.
W Geplaatst: zaterdag 14 Mei 2016 22:07

Hallo!

Ik heb net even rondgekeken bij de informatie voor als ik wil gaan werken als hulp.
Alleen vond ik het nogal verwarrend wat er op mij van toepassing is. Ik ben een student maatschappelijk werk en dienstverlening en wil graag in de zomer en daarna bijverdienen. Ik ben geen ZZP'er noch professional. Is dan bijvoorbeeld de 3 dagenregeling op mij van toepassing? En mag ik dan dus maximaal 20 euro per uur verdienen bij een cliënt? De informatie was een beetje veel op de site, als iemand het mij wat duidelijker uit kan leggen zou ik daar erg blij mee zijn!

Groetjes

Vincent



Je vraag is heel breed en daardoor niet echt te beantwoorden.

Hier wat algemene opmerkingen
Je mag zoveel verdienen als je wil alleen....het hangt van het soort werk wat je wil gaan doen af en je leeftijd wat een normaal tarief is.
Het hangt van je toekomstige werkgever af wat die kan en wil betalen voor het werk dat je doet. En het hangt van je zelf af of je daar mee accoord gaat.

Je toekomstige werkgever moet zich wel aan bepaalde dingen houden waaronder niet onder het minium (bruto) loon betaald krijgen etc.

Uit je vraag begrijp ik dat je tijdelijk werk zoekt, dat betekent de je als werknemer gezien wordt. In de praktijk betekent dat je met de zorgvrager afspraken maakt, net als bij iedere andere baan. (soort werk, werktijden, loon, eventueel afwijkend loon in weekenden of avonden etc.)
Die leg je vast in een arbeidsovereenkomst, hier zorgt je werkgever voor.
Heeft je toekomstige werkgever een PGB dan gebruikt hij/zij vaak de SVB zorgovereenkomsten. voorbeelden hiervan vind je op deze site of op de SVB PGB site.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.