1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Starten als ZZP'er.. wat komt er allemaal bij kijken?

Auteur Bericht
Ingeborg Geplaatst: donderdag 07 April 2016 11:22
Hoi allemaal,

Ik heb al een aantal cliënten via PGB, en nu lijkt het mij leuk om als ZZP'er te gaan starten. Maar waar dien ik allemaal rekening mee te houden? Onderstaand mijn vragen, ik hoop dat iemand mij verder kan helpen en dat ik lekker voor mezelf kan beginnen.

- Moet ik loonheffingskorting betalen?

- Moet ik zelf factureren naar de klanten? Of alleen m'n uren indienen (in principe declareren de klanten het weer bij de SVB)?

- Wat is het verschil tussen een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering?

- Wat zijn de maandelijkse kosten voor een aansprakelijkheidsverzekering en een arbeidsongeschiktheidsverzekering?

- Wat wordt er allemaal gedekt als ik deze 2 verzekeringen heb?

- Wat is een goede verzekering voor ZZP'ers? - Hoe flexibel is de verzekering? Is er makkelijk iets te wijzigen?

- Moet ik me aansluiten bij een onafhankelijke commissie, die mij helpt indien nodig?


Ik hoop dat jullie mij hier iets meer duidelijkheid over kunnen geven. Overige tips, belangrijke informatie hierover is uiteraard welkom.

Ik zie uit naar jullie reactie.

Hartelijke groet,
Ingeborg
Lindsay Geplaatst: dinsdag 19 April 2016 19:50
Hoi Ingeborg,

Ik kan niet vinden hoe ik kan zien waar je vandaan komt. Ik zou je hier eventueel wel mee willen helpen, mits je niet te ver weg woont. Als je wil kun je/ mag je contact met me opnemen.

Gr Lindsay

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.