1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

WW uitkering en pgb

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 03 April 2016 01:10
?????
M.C.T Geplaatst: zondag 03 April 2016 11:26
U kunt per 1-5 beginnen met betaling uit PGB. Dan is er geen sprake van dubbele betaling. Bij een PGB WLZ kan het budget vervolgens verdeeld worden over de resterende maanden van 2016. Vergeet niet de zorgbeschrijving eerst bij het zorgkantoor in te leveren. U kunt geen gewaarborgde hulp zijn én uit hetzelfde PGB betaald worden. Bij gemeente en Ziektekostenverzekering kan dat anders zijn. Door betaling uit PGB kan het gezinsinkomen stijgen en daarmee de EB. Probeer dat vooraf in UW situatie Helder te krijgen.
Geplaatst: zondag 03 April 2016 11:30
????
Gast Geplaatst: zondag 03 April 2016 11:32
Bedankt voor u bericht. En wat bedoelt u met restende budget word verteld over heel 2016? Hoe moet ik dat zien?

Het gaat om WMO begeleiding en zwv pv.
M.C.T Geplaatst: zondag 03 April 2016 11:38
Bij vast loon kan het via de SVB. Bij variable uren gaat de betaling meestal via de verzekeraar. Als de betaling eerder ingaat kunt U ook dit bij de WW opgeven, zodat daar verrekening kan plaatsvinden.
De SVB mag pas betalen nadat zij van gemeente en zvw groen licht hebben gekregen.
Bij gemeente en zvw mag U meestal niet meer betalen Dan het aantal geïndiceerde uren. In dat geval gaat het budget tot 1-5 verloren bij betaling aan U.

Tip: maak voor de zvw een variabel contract, zodat vervanging gemakkelijker verwerkt kan worden. Anders raakt U verstrikt in de SVB chaos.
Gast Geplaatst: zondag 03 April 2016 12:26
ik wil alleen geen problemen met de ww. Daarom wil ik ook hierbij de betaling vanaf 1 mei ingaat na einde ww. Want ook al geef ik het door bij de ww heb nog geen inkomen en weet niet eens of de zwv akkoord gaat met de pv pgb die mijn moeder nu aanvraagt.
Ik wou nu niets bij qua zorg omdat heg gewoon mijn moeder is. En zodra ik weet dat ikbetaald kan krijgen dan ga ik het ook echt zien als werk en uren bij houden.

Dus als de zwv akkoord is met de pv pgb vanaf maart en op de zorgcontract staat 1 mei ingangsdatum. Dat wil zeggen dat ik betaald krijg vanaf 1 mei toch?

Wat gebeurt er met de restende maanden maart en april?

Blijft dat gewoon in de budget?
Of is dat weg omdat de zorgcontract via svb in is gegaan vanaf 1 mei?

Dus is het niet handiger om de zorg contract per 1 mei te laten ingaan ivm lopende ww? Want als ik nu doorgeef voor iets wat niet zeker is dan gaan zij mijn ww inhouden of hele gedoe met allerlei vragen. Omdat ik voor mijn zorg zie ik niet als werk of vrijwillig iets wat het hoort dat je moet doen voor je moeder. En iemand van de gemeente vertelde mij waarom ik nodig pgb heb aangevraagd. Ik wist er natuurlijk niets van.
M.C.T Geplaatst: zondag 03 April 2016 15:28
Ingang betaling kan dus het beste na 1-5 zijn. Waarschijnlijk kan Uw moeder haar budget van April dan niet besteden. Informeer dat nog even bij gemeente en zorg verzekeraar.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.