1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ondersteuenende begeleiding bij jongen van 11 jaar met o.d.d

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 23 Maart 2007 13:10
wie heeft er ervaring met bovengenoemd onderwerp, ik heb een pgb.

van een dagdeel per week wat ik in wil zetten op de school van mijn zoon, hij zit in leiden op een school voor speciaal onderwijs,via dit bericht ben ik op zoek naar zorgaanbieders maar ook naar ouders die hier ervaring mee hebben.
Geplaatst: vrijdag 23 Maart 2007 14:45
waarom gebruik je het pgb voor ondersteuning op school? ik ben van mening dat school zijn eigen geldpotjes hebben.
als je pgb inzet voor onder schooltijd lijkt mij een beperking van wat je er na schooltijd mee had kunnen doen! hij zit al op speciaal onderwijs, dan zijn zei toch verantwoordelijk voor de kwaliteit van aanbod binnen het scholings gebied?
Inge Geplaatst: zaterdag 24 Maart 2007 23:41
Hoi,

ik begeleid ook kinderen op school en ook op speciaal onderwijs d.m.v pgb.
opzich heeft taco gelijk.. maar helaas is de realiteit dat er op scholen echt geen geld is voor extra begeleiding.. of.... er is wel begeleiding maar dat is absoluut niet naar je zin.. en met pgb heb je natuurlijk zelf de keuze wie er komt.
voor op school is er ook nog de mogelijkheid om via het zogenaamde rugzakje geld te krijgen voor extra ondersteuning.

helaas is mijn werkgebied niet in Leiden.. anders had ik wellicht nog het één en ander kunnen betekenen.
Ik hoop dat je snel iemand zal vinden om de extra begeleiding voor jou zoon te kunnen geven.

Groetjes,
Inge
Inge Geplaatst: zaterdag 24 Maart 2007 23:42
owh sorry,

ik gebruik de naam taco.. maar ik bedoel natuurlijk sharedan..
Geplaatst: zondag 25 Maart 2007 18:11
Geplaatst: 24 Mrt 2007 23:41

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi,

ik begeleid ook kinderen op school en ook op speciaal onderwijs d.m.v pgb.
opzich heeft taco gelijk.. maar helaas is de realiteit dat er op scholen echt geen geld is voor extra begeleiding.. of.... er is wel begeleiding maar dat is absoluut niet naar je zin.. en met pgb heb je natuurlijk zelf de keuze wie er komt.
voor op school is er ook nog de mogelijkheid om via het zogenaamde rugzakje geld te krijgen voor extra ondersteuning.

helaas is mijn werkgebied niet in Leiden.. anders had ik wellicht nog het één en ander kunnen betekenen.
Ik hoop dat je snel iemand zal vinden om de extra begeleiding voor jou zoon te kunnen geven.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het belang van je kind boven een politiek machtspel gaat! je eerste zorg is dat je kind een goed en gelukkig leven heeft en de kansen krijgt die hier in nederland mogelijk zijn! logisch! maar tegelijk is het zonde dat je binnen school tijd nog iemand aantrekt voor begeleiding. het is gewoon een overweging om er voor te knokken om je kind op de meest passende school te krijgen en dat de school aan haar verwachtingen en verplichtingen voldoet. maar Inge, geen verwijt naar jou toe hoor! jij geeft dat wat ouders vragen, alleen vul je een gat in het scholingstraject met geld wat ouders voor zorg en begeleiding hebben gekregen... en ik vrees dat scholen straks geweldig gaan vinden! en dan wordt het niet een kans maar een vereiste om naast je schoolgeld ook nog maar een deel van je pgb op te vragen, die kans lijkt me niet onwaarschijnlijk. pgb geld :zuinig op zijn en daar besteden waar je denkt goed aan te doen, maar laat school zijn taak serieus nemen en dat die desnoods gaan staken voor meer kwaliteit en mogelijkheden binnen hun terrein!
Geplaatst: zondag 25 Maart 2007 18:12
sorry, ik maak ook een foutje, ik kopieer eerst de vraag en haal hem daarna weg! (meestal.......)
Taco Geplaatst: zondag 10 Juni 2007 10:30
Aangezien ik toch al voorkom in de topic ;) reageer ik ook maar even.
Tot nu toe heb ik bij twee klanten zwembegeleiding gegeven op hun ODC (begeleiding 1 op 1 waarvoor vaak te weinig personeel is). Opzich vind ik dat, als onderdeel van de zorg, geen probleem, zolang het maar niet een op zichzelf staand doel wordt.
Taco
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 15 Juni 2007 10:24
Goedemorgen iedereen,

het forum is niet bedoeld om zorgaanbieders te vinden. Als je op zoek bent, kun je het beste reageren op profielen via de zoekmachine van PZN.

Succes!

Het PZN Team

(p.s. dit onderwerp is hierbij gesloten)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.