1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

BTW voor zzp'ers

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: maandag 21 Maart 2016 14:23
Hoi allemaal,

Ik las dit artikel: https://www.nationalehulpgids.nl/nieuws/btw-voor-zzpers/ en ik had daar 2 vraagjes over:

-Ik werk in de Wmo en om in aanmerking te komen voor BTW-vrijstelling moet ik dus een document bij de gemeente opvragen waar dat op staat. Hoe gaat dit precies in z'n werk?
-Mijn zus werkt voor iemand die pgb heeft vanuit de Zvw, komt zij dan wel of niet in aanmerking voor de vrijstelling? Ik lees wel e.e.a over Wmo, WLZ etc..maar hoe zit het in de Zvw?

Groet, Marie
Monique Geplaatst: maandag 21 Maart 2016 18:18
Ben ook erg benieuwd hoe dat zit.
Nanda Geplaatst: vrijdag 25 Maart 2016 10:57
Ik durf het niet voor jullie persoonlijke situatie te zeggen. Maar over het algemeen is het zo dat als je geneeskundige/verpleegkundige zorg verleent de zorg BTW vrij is.
Christina Geplaatst: vrijdag 25 Maart 2016 12:00
Kijk via deze link op de website van de belastingdienst.: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/vrijstellingen/gezondheidszorg/vrijstelling_voor_maatschappelijke_ondersteuning_en_langdurige_zorg
Hierop staat precies aangegeven bij welke werkzaamheden je vrijgesteld bent van btw.

Groetjes
Christina
Geplaatst: dinsdag 03 Mei 2016 11:00
Hallo,

Ik heb even een vraag over het artikel.
Mijn wederhelft werkt als zzper ( verzorgende ig ) in de zorg.
Zij doet dit via een bemiddelingsbureau.
Zij zorgen voor opdrachten intramuraal extramuraal.
Ook factureren zij namens haar aan de opdrachtgevers. Zij berekenen geen btw....maar ik twijfel hier over



gr deborah
M.C.T Geplaatst: dinsdag 03 Mei 2016 13:36
Vraag de belastingdienst wat die hiervan denkt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.