1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kvk inschrijving

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2016 16:39
Hallo allemaal,
Ik ben aan het onderzoeken of ik val onder de groep professionele hulp of niet professionele hulp.
Nu vraag ik me af hoe ik me bij de kvk kan inschrijven als ik niet val onder de zzp'ers? (Ik wil namelijk maar bij één cliënt zo'n 8 uur per week werken en niet bij meerdere cliënten, wat wel als zzp'ers moet). Is er dan nog een andere mogelijk om me voor in te schrijven bij de kvk? Of moet je voor een inschijving bij de kvk minimaal drie cliënten hebben?
Carla Geplaatst: zondag 02 Oktober 2016 14:33
Dit wil ik ook heel graag weten. Heeft er niemand gereageerd op dit bericht?
Star Counseling Geplaatst: zondag 02 Oktober 2016 20:15
Je haalt een paar dingen door elkaar. Een ZZP'er (Zelfstandige Zonder Personeel) is geen officiële term en je kunt je dus ook bij de KvK niet inschrijven als ZZP'er. Je kunt je inschrijven als eenmanszaak en dat kan ook als je maar één cliënt hebt.

Het verschil is echter dat je dan door de belastingdienst niet als ondernemer wordt gezien (daarvoor moet je minimaal 3 cliënten hebben en minimaal 1230 uur in je onderneming stoppen per jaar) en derhalve geen belastingvoordelen hebt als ondernemer. je doet dan je belastingaangifte voor het deel dat je vanuit je eenmanszaak werkt onder 'inkomsten uit overige werkzaamheden'.

Voor de KvK inschrijving maakt dit verder niet uit, daar kun je je dus ook met maar 1 cliënt gewoon als eenmanszaak inschrijven!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.