1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

branche vereniging, wie is er lid en van welke?

Auteur Bericht
Lonny Geplaatst: maandag 29 Februari 2016 15:45
Ik start als zzp-er en wil me aansluiten bij een branche organisatie.
Ik bied begeleiding aan kinderen (en het gezin) met een beperking en/of een ass, als mede thuis en logeeropvang voor deze doelgroep.
Ik denk erover om lid te worden van solo partners, zijn er ervaringen van anderen met deze of een andere organisatie?
Op deze site lees ik ook over de combi met BKVZ voor het zakelijke deel, zijn hier ervaringen mee?
De Zorgprofessional Geplaatst: vrijdag 04 Maart 2016 09:20
Dag Lonny,
goede vraag van je ! Er zijn nogal wat opties. Als je een algemene ZZP-vereniging zoekt dan kun je denken aan ZZP-Nederland (lekker goedkoop) of FNV zelfstandigen of VZZP. daarnaast er nog PZO-ZZP, de beste van allemaal, maar dat is een koepelorganisatie met eigenlijk geen individuele leden.

Als je een branchevereniging in de zorg zoekt dat lijkt V&VN een logische keuze, MAAR: zie hebben niet met of voor ZZPérs, daar nemen ze zelfs bewust afstand van.

Jij noemt Solopartners, een redelijke optie, maar die zou je moeten vergelijken met De Zorgprofessional. Deze laatste biedt twee opties: de brancheorganisatie met accent op lobby, belangenbehartiging en interactie met alle leden, actief onderzoek voerend op allerlei actuele terreinen van onze sector. daarnaast ook een coöperatie met full0service support en faciliteiten voor aal zelfstandige zorgverleners. Omdat ik van deze laatste de voorzitter ben is mijn voorkeur duidelijk, maar ik zou zeggen: kijk en vergelijk!
Veel succes met je ondernemerschap trouwens, daar komt heel wat bij lijken momenteel!
Lonny Geplaatst: woensdag 09 Maart 2016 12:40
Bedankt voor je reactie, ik ga het onderzoeken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.