1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Keldering uurtarief Jeugdwet na overgang naar de gemeente

Auteur Bericht
Caecilia Geplaatst: maandag 29 Februari 2016 15:25
In 2014 ben ik (goed opgeleide ZZP-er) een jongen gaan begeleiden voor € 25 per uur.

Nu komt de gemeente met een maximum uurtarief van € 15.
Moet ik nu opeens voor € 15 gaan werken?
Dit kan toch zomaar niet!

Hoe gaan andere ZZP-ers hier mee om?

Uit nood heeft de budgethouder nu maar het aantal uren uitgebreid, zodat ik toch ongeveer hetzelfde blijf verdienen.
Dat kan toch ook zomaar niet?

Graag goede raad!
Gast Geplaatst: vrijdag 18 Maart 2016 09:22

In 2014 ben ik (goed opgeleide ZZP-er) een jongen gaan begeleiden voor € 25 per uur.

Nu komt de gemeente met een maximum uurtarief van € 15.
Moet ik nu opeens voor € 15 gaan werken?
Dit kan toch zomaar niet!

Hoe gaan andere ZZP-ers hier mee om?

Uit nood heeft de budgethouder nu maar het aantal uren uitgebreid, zodat ik toch ongeveer hetzelfde blijf verdienen.
Dat kan toch ook zomaar niet?

Graag goede raad!



Helaas mag de gemeente dat doen. Ze hebben een bepaalde vrijheid gekregen om PGB gelden naar eigen inzicht te verdelen en bepalen. Vraag wel even na bij de gemeente of je je ook aan de uren moet houden van de indicatie, is nl bij ons wel het geval en dan moeten de gedeclareerde uren binnen de indicatie blijven. Is dat het geval dan is dit een oplossing zoals jullie het nu doen. Raadpleeg de verordening van de gemeente in welke categorie je valt....vaak hebben ze er 3...zorgorganisaties Zzp-ers en mantelzorgers.
M.C.T Geplaatst: dinsdag 19 April 2016 10:11
Voor een dergelijk tarief krijg je nog niet eens je winterbanden verwisseld.
Lonny Geplaatst: dinsdag 05 Juli 2016 07:31
Ik loop tegen dezelfde problemen aan. Dit zal ongetwijfeld volgend jaar nog meer worden als er meer kinderen uit de wlz naar de jeugdwet over gaan. Gemeentes weigeren 'normale' uurlonen te betalen en er zijn altijd zorgverleners die wel voor een lager bedrag willen werken dus gaat het ook gewoon door.
Als je het omrekent naar een netto loon hou je bijna niets over. Voor die bedragen kun je simpelweg niet werken.
Je kunt ook alleen je directe client uren declareren dus alle uren die je er daarnaast zelf instopt zijn niet declarabel en moet je min of meer nog optellen bij de directe uren. Als je dit echt gaat uitrekenen wordt je pas echt verdrietig en moet dit werk wel een roeping zijn om het te blijven doen!
Frederik Willem Geplaatst: dinsdag 25 Oktober 2016 21:52
Beste mensen,

Het werken in de gezondheidszorg IS een roeping anders moet je daar niet aan beginnen. IK wordt verdrietig wanneer ik als maar lees over te lage vergoedingen lees in plaats van over warme gevoelens die te behalen zijn bij zieke mensen.

Zelf zou ik er niet over peinzen om een verzorgend beroep te kiezen ; je moet daar voor geschikt zijn en dat ben ik niet. Blijft over dat ik heel veel respect heb voor diegenen die die ambities WEL hebben.

Met de budgetten van de ZvW en WMO HH MOET ik zo goedkoop mogelijk inkopen ; DAT is de opdracht. Het gevolg is dat ik dan in het buitenland uitkom voor 24 uurs zorg en er zelf nog wat moet bijleggen.

De groeten

Fred de ( 80 jarige ) muiter.
I.E Geplaatst: maandag 31 Oktober 2016 20:48
Een non heeft een roeping .Een beroep in de zorg is gewoon werk en daarvoor wil je graag een salaris ontvangen waarvan je normaal kunt leven!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.