1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

probleem met "zorgverlener", opzegtermijn..?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 21 Maart 2007 06:24
Heb via zorgbureautje huishoudelijke hulp. Maar deze helpt mij eerder van de wal in de sloot dan andersom. Heb helaas geen proeftijd afgesproken, maar 1 mnd opzegtermijn...
De hulp doet dit bij dit (hier) nieuwe bureautje voor het eerst en men schijnt geen ander te hebben nu voor mij.
Ik heb mijn probleem over werktempo/ inzicht en kwaliteit besproken. Bijvoorbeeld dat ze zelf door gedweilde ruimte loopt en zo voetstappen loopt te stempelen....
Bureautje zegt dat ik vast zit aan opzegtermijn, maar ik heb dan toch wel recht op "toereikende zorg"? Ik krijg er zo weer een zorg bij.
Hun voorstel is dat diezelfde persoon een maand lang blijft komen...daar wordt ik niet wijzer en zeker niet blij van....

Iemand van jullie tips/ ideeën?
Geplaatst: woensdag 21 Maart 2007 07:41
een zorgbureau met maar 1 medewerker? dat noem ik geen zorgbureau. naar mijn mening ga je naar een zorgbureau om van een paar lasten af te zijn: geen salaris administratie: je krijgt van het bureau elke maaand een factuur. en zei zorgen voor deskundig personeel , eventueel dat personeel bijgeschoold wordt of bij gestuurd! zei hebben meer kennis en overwicht om te zeggen en te verwachten dat waar ze voor staan (huishoudelijke hulp of verzorging enz.) em ook dat als iemand je niet bevalt, waarom doet er niet eens toe dat je een andere medewerker thuis krijgt (ik kan me wel voorstellen dat als je 10x een medewerker weg zou sturen dat het bureau je liever niet meer helpt, maar dat is nu niet zo) voor deze service betaal je een meer prijs boven de zorgprijs. daarvoor betaal je aan hen en niet aan de zorgverlener zelf! maar binnnen het contract wel iets staan over een maand opzeg termijn, lijkt me we wederzijds niet onredelijk. maar na die maand moet je beter geholpen en geinformeerd worden.
Sander Geplaatst: zaterdag 05 Mei 2007 19:08
Ik denk dat je een bepaalde kwaliteit / professionaliteit mag verwachten van de hulpverlener.
Als ik een loodgieter bel en die verprutst meer dan dat die maakt dan kan ik daar ook wat tegen doen. In dit geval is dat ook zo. Van een huishoudelijke dienst zou je op z'n minst mogen verwachten die niet lopend over een net gedweild vloertje heen gaat.
Heb je je huishoudelijke dienst hiermee geconfronteerd? Leert ze wat van de feedback die je geeft?
Als je een contract hebt getekend zou je misschien kunnnen uitzoeken wat hun verplichtingen zijn aan jou. Als ze die verplichtingen na laten sta je in je recht.
En mocht je daar verder niets mee bereiken, zou ik maar snel op zoek gaan naar een ander bureautje.

Groeten & succes

Sander
Geplaatst: maandag 07 Mei 2007 12:15
ik ben het op zich eens met het idee dat je waar voor je geld wil hebben!
maar als je voor jezelf precies weet wat je van een zorgverlener verwacht, hoe en wat en in welke tijd ga je denk ik ook niet naar een zorg bureau maar ben je ook bewust bezig om zelf de andere dingen te regelen. vaak uit onzekerheid en niet weten hoe en wat benader je een bemiddelingsbureau. daarmee zeg je niks over de kwaliteit, maar als je het helemaal naar eigen inzicht wil hebben laat je hier niet een schakel tussen zitten denk ik.
Sander Geplaatst: dinsdag 08 Mei 2007 18:39
Ik kan me die onzekerheid ook wel goed voorstellen hoor. Ik vraag me wel af hoe dat precies contractueel zit. De basis van ieder contract is toch dat je weet wat je van elkaar mag verwachten.

Ik zou het wel zo redelijk vinden als het bemiddelingsbureau in ieder geval met een goed alternatief kwam. Ik denk ook dat je dat van ze mag verwachten.
Geplaatst: donderdag 24 Mei 2007 14:23
Zij zijn verplicht om iemand te regelen. Doen zij dat niet, dan hoef je ze niet te betalen. Dan kan je ook gelijk een goed bemiddelingsbureau vinden die je wel goed kan helpen en wel meerdere mensen in dienst heeft.
Geplaatst: donderdag 13 December 2007 15:10
Beste Jok, zou je mij, om persoonlijke redenen, de naam van dit bureatje kunnen geven? Ik vind jouw ervaring hiermee wel heel erg vervelend.
Mailen naar:
<-- deleted by moderator -->

graag ook van anderen hoor ik dit soort verhalen terug, alvast bedankt, Erna

<--edit-->
Dit bericht is door de moderator aangepast. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en er is ook ruimte voor discussie. Deze gebruiker heeft niet als doel om op het forum een discussie te voeren, maar wil enkel negatieve verhalen over het PGB via e-mail ontvangen. Hiervoor is het forum niet bedoeld.
<--edit-->

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.