1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weekendtarief

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: woensdag 17 Februari 2016 20:56
Hallo

Ik heb een vacature lopen waarin ik twee middagen een jongen ga begeleiden en 20 euro bruto per uur krijg.
Nu is me gevraagd of ik hem af en toe ter ontlasting van het gezin eventueel ook een heel weekend wil begeleiden. Het kan zijn dat ik dan het hele weekend alleen ben met hem. Ik heb het niet heel druk maar moet er wel zijn. Er moet structuur geboden worden en we gaan dingen ondernemen. ( wandelen, boodschappen doen , koken) Het tarief zou dan per etmaal ongeveer 90 euro zijn. Dit lijkt me zo weinig ook omdat dit bruto is.
Er word gezegd dat dit tarief er voor staat, mijn vraag klopt dit? Kan ik hier genoegen mee nemen?

Hoop te lezen.
Linda Geplaatst: donderdag 18 Februari 2016 10:35
Dat is een dagdeel tarief en is bedoelt voor groepsbegeleiding, je hebt dan meerdere clienten tegelijk en dan is hetgeen de ouders van je client zeggen waar, aangezien jij geen groepsbegeleiding biedt maar alleen hun kind begeleidt is het gewoon niet meer dan redelijk dan dat ze jouw uurtarief aanhouden.
Wilma Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2016 13:18
het valt me steeds meer op dat degene die pgb hebben voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten jammer, kwalitiet moet ook betaald worden.
Dan kun je voort beter in loondienst werken.
Gast Geplaatst: zondag 21 Februari 2016 10:16
Hallo

Dank je voor jullie antwoorden.

Groet
Annet Geplaatst: zondag 21 Februari 2016 10:33
Ik verdiende nog wel eens minder.
Heb geleerd dit nooit meer te doen.
Star Counseling Geplaatst: zondag 21 Februari 2016 14:40

het valt me steeds meer op dat degene die pgb hebben voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten jammer, kwalitiet moet ook betaald worden.
Dan kun je voort beter in loondienst werken.



Het zijn vooral de gemeenten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en ouders/budgethouders daarmee ernstig in de problemen brengen en in het nauw drijven, omdat ze de zorg niet meer rond kunnen krijgen! Je moet wel weten wie je aanspreekt op de verlaging van de tarieven!! PGB houders en ouders van PGB houders zijn hier eerder de dupe en het slachtoffer van in de meeste gevallen dan dat zij 'voor de dubbeltje op de eerste rang willen zitten'. Sorry maar voor de meeste (ouders van) PGB houders is dit de bittere realiteit, waardoor hele zorggezinnen op instorten staan of al ingestort zijn, dus jouw opmerking vind ik nogal ongenuanceerd en aan het verkeerde adres gemaakt!
Corrie Geplaatst: maandag 22 Februari 2016 10:43
Hallo,

Je moet vragen wat je wilt verdienen en niet afhankelijk zijn van wat anderen je vertellen.
Als je 90 euro te weinig vind dan vraag je meer.
Het klopt inderdaad dat PGB's aan bezuinigingen onderhevig zijn, maar dat wil niet zeggen dat zorgpersoneel dan ook maar minder moet gaan verdienen. Je staat wel een vak uit te oefenen.

:D

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.