1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Verplichte registratie SKJ of BIG in jeugdhulp

Auteur Bericht
Fam Geplaatst: donderdag 11 Februari 2016 23:34
Is de verplichting big of SKJ nu al verplicht om als een bekwame jeugdhulpverlener te zijn.
Dus een zzp die ik inhuur.
Gemeente eist dit nu anders zeggen ze het is geen bekwaam zorgverlener en je krijgt maar 20 euro per uur.
Op het SKJ die een op de overheid site zie ik dat het nog niet verplicht is
Wie oh wie weet antwoord
Jessica Geplaatst: vrijdag 12 Februari 2016 09:35
De gemeenten mogen extra eisen stellen, dus ja, ook dit mag de gemeente verplicht stellen, geldt echter alleen voor het formele tarief.
Think Positive Geplaatst: zaterdag 18 Juni 2016 09:10

Is de verplichting big of SKJ nu al verplicht om als een bekwame jeugdhulpverlener te zijn.
Dus een zzp die ik inhuur.
Gemeente eist dit nu anders zeggen ze het is geen bekwaam zorgverlener en je krijgt maar 20 euro per uur.
Op het SKJ die een op de overheid site zie ik dat het nog niet verplicht is
Wie oh wie weet antwoord



Skj registratie is verplicht als je voor bepaalde instellingen werkt binnen de jeugdzorg, denk aan leefgroepen van jeugdzorg en dergelijke. Maarniet alle jeugdhulpverleners hebben een hbo niveao waardoir vele werkzamen binnen deze sector nu in de problemen komen. De gemmenten beginnen nu deze eis ook te stellen voor wie werkzaam is vanuit een pgb maar dat zijn maar een handvol gemeentes die dat eisen zoals bijvoorbeeld gemeente Zoetermeer.
Onzin natuurlijk want er zijn zat jeugdwerkers die geen hbo scholing hebben gehad en die net zo goed zijn als de hoger geschoolde collega's. En die mogen dan niet meer ingezet worden?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.