1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Opname client en beëindiging overeenkomst zzp-er

Auteur Bericht
Myriam Geplaatst: donderdag 07 Januari 2016 19:44
Budgethouder, jong dementerende, wordt morgen opgenomen in een verpleeghuis. Wat gebeurt er dan met de zorgverlener die als zzp-er verzorging en begeleiding uitvoerde? Stopt de overeenkomst dan van de een op andere dag? Of zijn er nog mogelijkheden om de opgenomen client nog enige tijd te begeleiden? Zowel voor client als zzp-er zou het prettig zijn om de samenwerking te kunnen afbouwen binnen een bepaalde periode. Is die mogelijkheid er met PGB?
M.C.T Geplaatst: vrijdag 08 Januari 2016 15:43
Door opname eindigt het PGB en daarmee de zorgovereenkomst. Dit staat in het standaardcontract, zo U dat gebruikt. Zo niet dan moet de cliënt U uit eigen zak betalen.
Margot Geplaatst: zondag 10 Januari 2016 10:42
Ik heb weleens gelezen dat het pgb bij opname nog 2 maanden doorloopt? Dit ging geloof ik wel over opname in de GGZ...
M.C.T Geplaatst: maandag 11 Januari 2016 12:15
Ziekenhuisopnames, langer dan twee maanden moeten gemeld worden bij WLZ. De opname zelf valt dan onder de ZVW.
Er kan dus nooit sprake zijn van een voortzetting gedurende meer dan twee maanden. Blijkt een opname langer dan twee maanden te duren dan vervalt het PGB met terugwerkende kracht.
Verpleeghuis valt onder de WLZ. Bij een PGB WLZ is dat dus een dubbele verstrekking en dat lijkt mij niet te kunnen.
Bij een PGB ZVW is bij ziekenhuisopname ook sprake van een dubbele verstrekking uit ėén wet.. Dit lijkt mij evenmin te kunnen.
Bij een PGB van gemeentewege kan het per gemeente anders liggen..
Moraal: bel het zorgkantoor of de zorgverzekering voor het correcte antwoord.
Roos Geplaatst: maandag 11 Januari 2016 21:18
wordt lid van per saldo of lees alle regels voor je begint met een pgb houder. doe je huiswerk. zo moeten pgb houders dit ook. v reemd dergelijke vragen. een lidmaatschap bij per saldo is aanbevelingswaardig. Moeten soms pgb houders ook. ben je het niet eens mt de regels als hulpverlener leg dit niet bij de client . Het zijn gewoon regels. l;aag bij gemeente enz of instanties die heeft al genoeg te doen. bv controles over en weer en die is verantwoorelijk voor kwalitatief goede hulp. LEES DE REGELS VAN PGB. hulpverlener. ik vindt het heel ernstig dat hulpverleners soms helemaal niets snappen van contracten. zorgplannen en wat ze moeten doen. Mensen helpen. zoals het staat beschreven .
Gaan we nu eens aan het werk. Sommige hulpverleners willen zekerheid en kiezen voor een baan met variabele uren. Zodat e hun tijd in kunnen delen zoals zij het behoeven . Verdienen meer in pgb gelden dan een reguliere kracht . Daar wordt ook veel verwacht. ik verwacht van een hulp dat ik eerst wil weten wat die komt doen. wat voegt iemand toe. belachelijk dat een pgb hulpverlener niet snapt hoe het pgb in elkaar zit. vreemd hoor. En het laatste jaar heeft een pgb houder er helemaal geen grip op. aub klaag bij gemeente erover, samen staan we sterk. Want die nemen geen enkele verantwoordelijkheid. de pgb houder krijgt vaak alles op zn dak. dus samen er voor gaan. En als je me vraagt of ik de regels in de toekomst weet uurtarieven neen. dat weet ik niet. gemeenten doen daar geen uits[raak over. dus den pgb houder kan geen zekerheid geven. Kom je voro pgb werken is dat zo en niet uit eigen zak van een pgb houder . punt uit . dat gaat hier niet gebeuen . Ik werk elke dag aan duidelijkheid pgb hulpverleners doen jullie mee.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.