1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

niet hoeven werken..hoe zit het met uitbetalen?

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: woensdag 23 December 2015 13:54
Hallo

Ik heb een vraag, ik heb een contract van drie dagen per week. Totaal 13 uur. Ik werk dan ook altijd maar laatst moest mijn klient naar het ziekenhuis en hoefde ik een middag niet te werken..dat betekent minder inkomen. Hoe zit het dan mag je deze uren dan wel schrijven, een keer eerder heb ik de uren in de zelfde maand ingehaald maar dit is wel lastig. Deze keer lukt dat niet. Hoe doen anderen dit!

Met vriendelijke groet
M.C.T Geplaatst: woensdag 23 December 2015 15:48
Als in je contract vaste werktijden staan heb je in principe recht op doorbetaling.
Als je een oproepcontract hebt, niet.
Werk je al langer dan een half jaar bij deze cliënt dan is waarschijnlijk de flexwet van toepassing. In dat geval heb je recht op het gemiddelde uitbetaalde loon, berekend over het laatste kwartaal.
Gast Geplaatst: woensdag 23 December 2015 15:50
Dank je wel voor je antwoord. Ik heb inderdaad vaste tijden. En werk nu drie maanden voor deze mensen.
Emma Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 19:32
Ik heb ook bij een cliënt gewerkt maar toen haar man in het ziekenhuis lag mocht ik niet werken dus ook niet doorbetaald. Ik weet niet precies hoe dat zit als je vaste uren per maand hebt.
Ook met vakantie bij een ander gezin als ik vakantie heb m iet ik die uren terugbetalen. Heel raar
Gast Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 19:48
Nog even wat verbeteren, ik heb inderdaad op vaste dagen mijn uren maar variable uren in mijn contract. Of dit nu verschil maakt weet ik niet.

Groet Wieny
Lianne Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 20:13
Als je 2 uur tevoren wordt afgebeld door de client, kun je dan wel je uren declareren? Variabele uren, maar deze uren waren wel afgesproken al enige tijd tevoren en ik kon dus geen ander werk aannemen.
Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 20:53
Mijn organisatie is ooit door Menzis en inkomensbeheerder aangesproken op uren registraties waar afgezegde uren gedeclareerd werden. Ik zou alles moeten terug betalen. Hier ben ik tegen in verweer gegaan omdat er in de contracten die wij hebben opgesteld, staat dat een client een x aantal uren/dagen van tevoren moet afzeggen. Hier mee kun je alles dekken. De contracten van de SVB bank vind ik meer in het belang vd client en niet in het belang vd zorgverlener. Ik zou daarom als ik jou was je eigen contract op laten stellen, met de voorwaarden vd SVB en daarbij je eigen voorwaarden (het liefst laten nakijken door een jurist)
Patrice Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 23:04
Hallo,

Ik ben in Februari ziek geweest, netjes vaste maand loon doorbetaald gekregen, doormiddel van een brief ter kennis gesteld dat ik recht heb op een Door betaling van maximaal 6 weken.

Oktober 2015 bedenkt het SVB ineens dat ik geen recht heb op een doorbetaling, en houden mijn loon in. Gebeurde al in Mei niet uitbetaald gekregen tot 6 September, en in Oktober een brief dat er daarom een correctie is geweest op mijn loon.
Bizarre situatie, de ene brief zegt wel recht te hebben en maanden later een brief waarin ze dat terug trekken.

Met het gevolg maanden zonder inkomsten, en rekeningen die doorlopen met onnodige kosten.

Tot op de dag van vandaag nog geen duidelijkheid.

Gr,
Patrice
M.C.T Geplaatst: dinsdag 29 December 2015 23:05
Dat kun je inderdaad met opdrachtgever afspreken. Die moet dat ook zelf betalen. Alleen gewerkte uren kunnen ten laste van het PGB gebracht worden.
In het uurtarief mag je dit risico verdisconteren.
DitjVoorIedereen Geplaatst: woensdag 30 December 2015 11:37

Hallo

Ik heb een vraag, ik heb een contract van drie dagen per week. Totaal 13 uur. Ik werk dan ook altijd maar laatst moest mijn klient naar het ziekenhuis en hoefde ik een middag niet te werken..dat betekent minder inkomen. Hoe zit het dan mag je deze uren dan wel schrijven, een keer eerder heb ik de uren in de zelfde maand ingehaald maar dit is wel lastig. Deze keer lukt dat niet. Hoe doen anderen dit!

Met vriendelijke groet. Willy




Hallo,

Het heeft (b.v. als ZZP-er) ook af, hoe je algemene voorwaarden zijn. Hierin kun je vermelden wanneer een klant wel/niet moet betalen als er een afspraak door de klant wordt afgezegd. Meestal geldt: minimaal afzegging afspraak 24 uur van te voren wordt de afspraak niet in rekening gebracht. Is het binnen deze 24 uur, dan moet er gewoon betaald worden. Natuurlijk kun je ook altijd met je client hierover afspraken maken.
Ik neem aan, dat client vroegtijdig wist dat ze naar het ziekenhuis moest en dit gemeld heeft. Officieel zou je dan geen rekening kunnen sturen. Wil je toch het inkomen niet missen, zou je b.v. (in samenspraak met de client), iedere week 1 uurtje kunnen inhalen. Hoe je dit in factuur verwerkt, ligt aan jou en de client.
Hoop dat je hier iets aan hebt.
Met vriendelijke groet,
Ditje
Susan (Sue) Geplaatst: woensdag 30 December 2015 12:58

Hallo

Ik heb een vraag, ik heb een contract van drie dagen per week. Totaal 13 uur. Ik werk dan ook altijd maar laatst moest mijn klient naar het ziekenhuis en hoefde ik een middag niet te werken..dat betekent minder inkomen. Hoe zit het dan mag je deze uren dan wel schrijven, een keer eerder heb ik de uren in de zelfde maand ingehaald maar dit is wel lastig. Deze keer lukt dat niet. Hoe doen anderen dit!

Met vriendelijke groet. Willy




Hoi Willy,

Je mag zo wie zo declareren als de zorg binnen 24 uur van te voren is afgezegd door de zorgvrager.


Groetjes, Mathilda
Roos Geplaatst: maandag 11 Januari 2016 21:19

Hallo

Ik heb een vraag, ik heb een contract van drie dagen per week. Totaal 13 uur. Ik werk dan ook altijd maar laatst moest mijn klient naar het ziekenhuis en hoefde ik een middag niet te werken..dat betekent minder inkomen. Hoe zit het dan mag je deze uren dan wel schrijven, een keer eerder heb ik de uren in de zelfde maand ingehaald maar dit is wel lastig. Deze keer lukt dat niet. Hoe doen anderen dit!

Met vriendelijke groet

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.