1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

SVB en budgetoverzicht

Auteur Bericht
Linda Geplaatst: woensdag 16 December 2015 15:12
Graag advies wat te doen.

Op 20 november kreeg mijn cliënt een budgetoverzicht van de SVB. Hierop stond dat we nog enorm veel budget overhadden en dat klopte naar onze mening ook. Van het budget van 18.000 euro hadden we nog ruim 8000 over.
De maanden november en december lopen altijd moeilijk en dan plannen we altijd extra in. We hebben de factuur opgestuurd van november, maar deze werd maar niet overgemaakt en vandaag dus eens gaan bellen.

Wat blijkt er is geen budget meer om de volledige factuur over maken zegt de dame van de SVB.

Mijn cliënt heeft een budget van ruim 400 euro per week (dat staat ook in de indicatie van de jeugdwet)
Als je zegt dat we een budgetoverzicht hebben ontvangen waarin duidelijk staat dat we nog 8000 euro overhebben, zeggen ze dat deze misschien niet tot de laatste factuur is bijgewerkt maar dit is wel degelijk het geval.

Hebben nog meer mensen dit meegemaakt en hoe hebben ze dit opgelost?

Groetjes
Linda Geplaatst: woensdag 16 December 2015 17:52
Beste Fred,

Zoals ik al zei in mijn bericht is het budgetoverzicht van 20 november en de laatste factuur die daar op vermeld staat is van 1-10-2015 tot 31-10-2015. Dus november is hier nog niet afgehaald en die factuur wordt al niet meer door de SVB betaald omdat ze zeggen dat er niet voldoende budget over is.
Terwijl op hetzelfde budgetoverzicht staat dat er nog ruim 8000 euro is.

Uw berekening is geen overtuiging om de SVB te laten betalen, er zit dus niks anders op dan maar weer in de pen te klimmen en te beginnen aan het volgende bezwaar.

Ze houden er echt totaal geen rekening mee dat ze met mensen te maken hebben met een diagnose. Door hun wanbeleid gaan we nu het tweede bezwaar maken dit jaar en ik weet nu al dat we nog niet klaar zijn, want het CAK heeft een eigenbijdrage openstaan die twee keer zo hoog is als de factuur die mijn cliënt heeft gekregen.

Het is gewoon een zooitje bij SVB, CAK, en de gemeente.
Tanja Geplaatst: donderdag 17 December 2015 21:42
Hallo Linda,

Je moet van de bedragen op de toekenningsbeschikking uitgaan. Mijn dochter heeft ook een ander bedrag bij de SVB staan dan op haar toekenningsbeschikking.
De declaraties optellen en dan weet je wat je nog overhebt,

Succes,...
VBBB Geplaatst: vrijdag 18 December 2015 09:26
Beste Linda,

Log samen met je client in, met haar DIGD code, bij het SVB. Je kunt dan precies zien hoe het budget er voor staat.

Met vriendelijke groet,

VBBB
Leon
Linda Geplaatst: vrijdag 18 December 2015 15:23
Bedankt allemaal voor de reacties, we weten ondertussen wat er aan de hand is.

De gemeente heeft een correctie uitgevoerd omdat ze dachten dat we de overige 8000 euro toch niet gingen gebruiken. Deze actie blijken ze bij meer mensen uitgehaald te hebben.
Ze willen bij de gemeente waarschijnlijk hun kerstbonus veilig stellen ;-)

De moeder van mijn cliënt heeft haar contactpersoon bij de jeugdwet gebeld en deze ging er achteraan.

Het lijkt wel of er drie nieuwe diagnoses in omloop zijn waarvoor je bijna een PGB nodig hebt, namelijk SVB, CAK en WMO ;-)

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.