1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Mijn zorgverleenster maakt me zwart !

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zondag 13 December 2015 21:33
Mijn zorgverleenster heeft ontslag gehad omdat ze uren declareert die ze niet gewerkt heeft en nu probeert ze via allerlei manieren om mij zwart te maken en laat haar dochter bij me werken onder haar naam omdat ze studie financiering heeft in overleg met svb en zorgkantoor en Juridische loket betaal ik haar niet uit heb gevraagd of ze wil stoppen ze zegt van wel maar ze doet het niet ze ging direct dreigen dat ze melding ging maken van fraude terwijl ze zelf fraudeert maar ze krijgt geen cent na alle ellende die ze heeft aangericht uren schrijven en dan de hele middag zitten met een beker koffie dan verdien je snel je geld !!
Nationale Hulpgids team Geplaatst: maandag 14 December 2015 13:29
Beste Gast,

Als je een klacht hebt over een Zorgaanbieder, klik je op diens profiel op 'Meld misbruik'. De Nationale Hulpgids neemt de melding dan in behandeling.

Waarom heb je dit op het forum geplaatst? Wil je tips/adviezen van andere gebruikers?

Met vriendelijke groet,

Colinda van der Zalm
Het Nationale Hulpgids team
Kees Geplaatst: maandag 24 April 2017 03:23
ik heb ook zo een geval, hulpverlener de wacht aangezegd, reden ............werkte niet ,dat was 17 maart .
Mw declareert zonder mijn mede weten dagen in de toekomst bij de svb, die nooit zijn gewerkt .
Zit nu wel met pgb=gat want ik moet de vaste hulp ook betalen die ,die dagen dus wel heeft gewerkt.
Een doffe ellende om het geld weer terug te krijgen.

Wie heeft hier ervaring mee?.
M.C.T Geplaatst: maandag 24 April 2017 10:35
Merkwaardig, dat deze mevrouw toegang heeft tot Uw "mijn PGB" bij de SVB en buiten U om kan declareren.
Op "mijn PGB" kun je geen dagen in de toekomst declareren, dat weigert het programma. Mijn advies: zorg, dat alleen U toegang heeft tot "mijn PGB" of een gemachtigde, die niet uit het PGB betaald wordt.
PGB gaat over zelf regie voeren, dus doe dat Dan ook!
Overigens de topic is, dat zorgverlener U zwart maakt. U vermoedt, dat U bestolen wordt. Dat is iets anders.
Uw verhaal maakt mij nieuwsgierig naar een weerwoord van de zorverlener.
Kees Geplaatst: maandag 24 April 2017 10:57

Merkwaardig, dat deze mevrouw toegang heeft tot Uw "mijn PGB" bij de SVB.
Op "mijn PGB" kun je geen dagen in de toekomst declareren, dat weigert het programma. Mijn advies: zorg, dat alleen U toegang heeft tot "mijn PGB" of een gemachtigde, die niet uit het PGB betaald wordt.
PGB gaat over zelf regie voeren, dus doe dat Dan ook!



Geachte ik declareer zelf altijd via mijn pgb.nl ,Deze Mw heeft gedeclareerd middels een voor mij onbekende declaratie formulier
en hier mijn handtekening onder gezet.
De SVB heeft deze declaraties verwerkt omdat er nog een nul uren kontrakt was en mijn handtekening gelijkenis vertoonde.
Na de 17 maart heb ik Mw geen opdracht meer gegeven om uren/dagen te komen werken , maar hoe bewijs je dat?.

Mw heeft zelf data bepaald zonder enige dagen te hebben (uren) te hebben gewerkt, maar dit op opgestuurd naar svb zonder mijn
medeweten ,en daar onder mijn handtekening gezet.
M.C.T Geplaatst: maandag 24 April 2017 11:03
De SVB heeft dus langs schriftelijke weg anders gehandeld Dan langs digitale weg: vooruit betalen. In dat geval had de SVB het formulier moeten terugsturen I.p.v. Betalen.
Kees Geplaatst: maandag 24 April 2017 11:50

De SVB heeft dus langs schriftelijke weg anders gehandeld Dan langs digitale weg: vooruit betalen. In dat geval had de SVB het formulier moeten terugsturen I.p.v. Betalen.


Heb ik de svb ook duidelijk proberen te maken dat het niet mijn manier van declareren is. Maar omdat er gelijkend handtekening
onder staat en ik niet kan bewijzen mw geen opdracht t e hebben gegeven" omgekeerde bewijslast."
Nu heb ik bij Mw een verzoek gedaan voor een copie van mijn dossier met daarin de rapportage van de door haar ge-
declareerde dagen.
Alsmede een ondertekende presentie lijst ,( om de gewerkte uren bij te houden.).
Ik denk weet zeker dat Mw hier aan geen gehoor gaat geven.
M.C.T Geplaatst: dinsdag 25 April 2017 12:13
Hopelijk heeft U betrokkene al uitgeschreven bij de SVB. Anders kan het op enig moment weer gebeuren. Indien U normaal zelf declareert via "mijn PGB" moet het de SVB zijn opgevallen, dat dit nu niet gebeurd is. Wellicht kunt U bij de SVB een klacht indienen wegens het tekortschieten in Hun zorgplicht.
Succes!
Kees Geplaatst: dinsdag 25 April 2017 12:51

Hopelijk heeft U betrokkene al uitgeschreven bij de SVB. Anders kan het op enig moment weer gebeuren. Indien U normaal zelf declareert via "mijn PGB" moet het de SVB zijn opgevallen, dat dit nu niet gebeurd is. Wellicht kunt U bij de SVB een klacht indienen wegens het tekortschieten in Hun zorgplicht.
Succes!



Natuurlijk , al doende leert men, het is nog nooit gebeurd en nooit mee te maken gehad.
Buren en de werkzame begeleider hebben Mw na 17-3 niet meer gezien.
Recht zaak dus de advocaat stelt onderzoek in.
Kees Geplaatst: dinsdag 25 April 2017 14:23
Er wordt nu vanaf die hoek ook met fysiek geweld gedreigd.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.