1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Waar moet ik aan denken om als zelfstandige verder te gaan?

Auteur Bericht
Karin Geplaatst: zaterdag 07 November 2015 17:54
Hoi Mijn naam is Karin.
Ik werk 22 uur bij een thuiszorg organisatie op de loonlijst.
Ook werk ik in een zorgteam via PGB in een thuis situatie bij een mw met Alzheimer.
Hier verzorg ik ADL en 2 tot 3 slaapdiensten in de week.
Aangezien ik kostwinnaar ben, kan ik het mij niet veroorloven om het maandloon van het PGB mis te lopen, hetzij ziekte of uitvallen van de cliënt of van mijzelf.
Wat moet ik doen om mijzelf hiervoor in te dekken en zeker ben van een maandloon.
Ik zou ook graag mijn werk willen uitbreiden voor andere zorgvragers.
Ik zou dan graag willen weten hoe anderen dit gedaan hebben om als zelfstandige verder te gaan en waar ik aan moet denken welke premies en verzekeringen in nemen moet.

Wie kan mij hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,
Karin
M.C.T Geplaatst: zaterdag 07 November 2015 20:18
U kunt ZZPer worden. In dat geval moet U zichzelf tegen deze risico's verzekeren.
Dit gaat niet lukken met de uurtarieven, die U rekent. U moet voorts minstens 3 verschillende opdrachtgevers per jaar hebben en voldoende uren maken.
Blijft over: Loondienst. Alleen als U op meer dan 3 dagen in de week bij één opdrachtgever werkt komt U in loondienst mét recht op ziektewet, Wia of WW.
U kunt ook proberen meer uren binnen Uw huidige dienstverband te krijgen.
Karin Geplaatst: zondag 08 November 2015 15:04

U kunt ZZPer worden. In dat geval moet U zichzelf tegen deze risico's verzekeren.
Dit gaat niet lukken met de uurtarieven, die U rekent. U moet voorts minstens 3 verschillende opdrachtgevers per jaar hebben en voldoende uren maken.
Blijft over: Loondienst. Alleen als U op meer dan 3 dagen in de week bij één opdrachtgever werkt komt U in loondienst mét recht op ziektewet, Wia of WW.
U kunt ook proberen meer uren binnen Uw huidige dienstverband te krijgen.




Dank u wel voor uw reactie,

In huidige dienstverband gaat het niet lukken om meer uren te krijgen.
Wel is het mogelijk om meerdere opdrachtgevers per jaar erbij te krijgen.
Maar of ik meer uurtarief vragen kan?
Annet Geplaatst: vrijdag 13 November 2015 19:57
Beste Karin,

Je uurtarieven zijn de uurtarieven die je ontvangt in loondienst. Waarbij je dan door wordt betaald als je vakantie hebt of ziek bent.
Wordt je zzp 'er dan moet je veel kosten maken en die zelf betalen, zoals bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering, verklaring omtrent gedrag, bijscholing, aquisitie, administratie enz. Als je dan een tarief van 15 of 20 euro hanteert hou je maar de helft over.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.