1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Begeleiding geven als Zzp-er/freelancer

Auteur Bericht
Brigitte Geplaatst: vrijdag 06 November 2015 21:46
Ik werk als Zzp-er in de zorg, zowel voor instellingen als thuiszorg.
Voor de zoon van mijn man heb ik een pgb aangevraagd bij de gemeente, deze is geaccepteerd.
De zoon van mijn man heeft 6 jaar beschermd/begeleid gewoond, 24/7.
Sinds kort woont hij zelfstandig met ambulante begeleiding.
Deze begeleiding heeft hij ook absoluut nodig i.v.m. zijn verstandelijke beperking.
Het advies van zijn vorige woon-locatie is ook volledig door de gemeente geaccepteerd, behalve dat ik als freelancer werk. Ze zien mij als mantelzorger/sociaal netwerk.
In het bezwaar bij de gemeente wat door mij is ingediend heb ik dit ook duidelijk aangegeven. Als bezwaar werd er vanuit de gemeente naar voren gebracht dat ik niet de juiste opleiding had, dit heb ik ook kunnen weerleggen.
Nu komt de gemeente weer met het argument dat ik wordt gezien als mantelzorger.
Bij de svb heb ik een zorgovereenkomst als freelancer met de zoon van mijn man, deze is ook door de gemeente goedgekeurd. De svb heeft ook al enkele facturen uitbetaald.
Nu vraag ik mij o.a. af; in hoeverre is de door de gemeente goed gekeurde zorgovereenkomst bindend?
Graag zie ik een reactie tegemoet.
MVG Brigitte
M.C.T Geplaatst: zaterdag 07 November 2015 13:27
Het lijkt mij, dat de gemeente haar beurt voorbij heeft laten gaan door contract en zorgovereenkomst goed te keuren. Zolang er geen nieuwe beschikking is moet de gemeente gewoon betalen tot het einde van de indicatie.
Zodra de gemeente simpelweg niet betaalt, kan daartegen bezwaar gemaakt worden en vervolgens beroep.
Dat moet door of namens PGB houder gebeuren.
Een zorgverlener is belanghebbende jegens de PGB houder, niet jegens de gemeente.
Brigitte Geplaatst: zaterdag 07 November 2015 17:20

Het lijkt mij, dat de gemeente haar beurt voorbij heeft laten gaan door contract en zorgovereenkomst goed te keuren. Zolang er geen nieuwe beschikking is moet de gemeente gewoon betalen tot het einde van de indicatie.
Zodra de gemeente simpelweg niet betaalt, kan daartegen bezwaar gemaakt worden en vervolgens beroep.
Dat moet door of namens PGB houder gebeuren.
Een zorgverlener is belanghebbende jegens de PGB houder, niet jegens de gemeente.



Dank u voor uw reactie.
Het bezwaar is namens de PBG houder gedaan.
Wordt dus nu wederom bezwaar indienen.
M.C.T Geplaatst: zaterdag 07 November 2015 20:08
Dat luistert nogal nauw. Voor je het weet ben je niet ontvankelijk.
Tanja Geplaatst: zondag 08 November 2015 16:42
Je schrijft de zoon van mijn man, dus lees ik daaruit dat het biologisch niet jou eigen kind is.....het kind heeft een andere achternaam? waarschijnlijk heeft de gemeente met het goedkeuren van de zorgovereenkomst niet gezien dat jij inmiddels familie bent, en dus sociale netwerk/mantelzorgster. Door het goedkeuren van de zorgovereenkomst door de gemeente...en dus goedkeuring van uitbetaling van de SVB ...doe jij niets fout.... Begin dit jaar is veel snel goedgekeurd omdat het een gruwelijke puinhoop was bij SVB en gemeente...ze wisten niet hoe of wat, nu vaak nog niet, en dus vindt achteraf controle plaats, maar dat geldt niet voor de zorgovereenkomst. Ik zou Persaldo bellen voor advies....want een zin of woordje fout en je bent je positie kwijt... ze toveren snel een juridische zin tevoorschijn, maar dan in jou nadeel....
Succes!!!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.