1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Onderzoek of het echt maar 5% is wat nog verkeerd gaat SVB

Auteur Bericht
Marga Geplaatst: donderdag 05 November 2015 12:27
Hallo allemaal,

Ik wil graag jullie reacties over dingen die nog steeds verkeerd gaan bij de SVB. De Staatssecretaris schermt nog steeds met woorden dat er maar 5% meer mis gaat, maar volgens mij gaat er veel meer mis. Uit een rondvraag bij PGB ers in mijn kennissenkring gaat er nog steeds heel veel mis.

Zowel bij salaris uitbetalingen als vervoers/reiskosten als bij Zorgcontracten, post dat steeds vermist is, communicatie naar budgethouders blijft uit als een gemeente of Zorgkantoor een zorgcontract afwijst enz enz.

Ik kan dan jullie reacties neerleggen bij de SP zodat die met resultaten de 2e Kamer kan inlichten en de Staatssecretaris op het matje roepen
Geplaatst: donderdag 05 November 2015 18:25
ik heb een gedeelte zww en wmo maar de svb betaalt uit een budget ipv verdelen naar twee instanties
M.C.T Geplaatst: vrijdag 06 November 2015 11:21
Op "mijn SVB" behoren de budgetten apart vermeld te staan. Vervolgens moet elk contract per contract aan een van beide budgetten gekoppeld worden.
Het laatste gaat wel eens fout.
Geplaatst: dinsdag 17 November 2015 09:09
Achterlijke betalingstoestanden..
Op 11 november heb ik gebeld en een mail gestuurd naar de SVB .. Hier kun je integraal lezen hoe dat ging..
Mijn hulp heeft nog steeds geen loon ontvangen over oktober..
Geachte heer Welling,

U vraagt in uw mail van 11 november om een spoedbetaling voor uw zorgverlener de heer XXXXX. Wij kunnen op dit moment geen spoedbetaling doen, omdat het voor ons onduidelijk is of u nog budget heeft uit de ZVW.
Voor een spoedbetaling aan uw zorgverlener hebben wij een toestemmingsverklaring nodig van uw zorgverzekeraar waarin wordt aangegeven op hoeveel budget u recht heeft voor de zorg vanuit de ZVW. U kunt deze toestemmingsverklaring opvragen bij uw zorgverzekeraar. Als u deze vervolgens naar ons stuurt, kunnen wij kijken of er nog voldoende budget is om uw zorgverlener uit te betalen. Indien dit het geval is, zullen wij uw zorgverlener uitbetalen over de maand oktober 2015.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,


Robin Brons
Servicecentrum PGB
De Sociale Verzekeringsbank

Van: Jan Welling xxxxxxx]
Verzonden: woensdag 11 november 2015 14:14
Aan: SSP Servicecentrum PGB (SSP)
Onderwerp: Spoed!!! urgent..

Beste medewerker .. IK JAM Welling, Parkinsonpatient, dreig zonder verzorging te komen, de betaling van zijn loon over oktober 2015 is nog steeds niet binnen, Mijn kenmerk is: . Ik ben budget houder. Hij kan nu de diesel niet betalen om mij te komen verzorgen.. Gaarne een spoedbetaling..

Inmiddels is het 17 okt. Ik heb net gebeld met het CZ.. Er is voldoende budget. maar de sVB doet moeilijk.. Hadden ze daar niet even kunnen bellen met het CZ??? Nu is er een patient zonder hulp die doodnerveus wordt van dat gedoe..
Nu maar de post afwachten, want digitaal?? Daar hebben ze nog niet van gehoord bij de SVB.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.