1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

zorg opstarten na mondelinge toezegging zorgkantoor

Auteur Bericht
Juliette Geplaatst: maandag 26 Oktober 2015 09:53
kun je de zorg al opstarten na een mondelinge toezegging van het zorgkantoor, terwijl de afspraak voor het gesprek nog 5 weken op zich laat wachten , ben bij een zorgvraagster waar veel zorg ingezet moet worden met name begeleiding , maar waar nog geen enkele officiele toekenning van het PGB is , is het verstandig om met meerdere hulpverleners nu al op te starten uren lopen nu wel erg hard op en er is geen garantie dat er betalingen van het svb gaan plaatsvinden zolang er niets is toegekend lijkt mij , graag jullie mening en tips
M.C.T Geplaatst: maandag 26 Oktober 2015 10:29
Aangezien U het heeft over het zorgkantoor neem ik aan, dat er een indicatie WLZ is. Let op, als zorgverleenster mag U geen gewaarborgde hulp worden. in dat geval mag U geen contract aangaan.
Heeft het zorgkantoor ook toegezegd, dat het PGB ingaat op de dag van de indicatie en dat de contracten dus ook met terugwerkende kracht ingaan?
Het loopt al weer naar het eind van het jaar.Uiterlijk In februari moeten nota' s over 2015 zijn ingediend. Later wordt niet meer betaald wegens de jaarafsluiting. Er is dus zo langzamerhand haast bij.
Verder schijnen er wachtlijsten voor een PGB te ontstaan.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.