1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

km vergoeding 0,18

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 19 Maart 2007 14:54
ik wou graag weten,omdat ik net start als freelance verzorgende,hoe je het beste je km kan vergoeden.moet je deze meenemen op je facture en laten uitbetalen of moet je het goed 1 jaar opschrijven bij je administratie en dan eind van het jaar opgeven aan belasting en krijg je het dan terug?
wie heeft ervaring en weet mij hiermee te helpen?

groetjes Margot
Inge Geplaatst: woensdag 21 Maart 2007 10:37
Hoi,

ten eerste is de km vergoeding 0.19 cent de km.

er zijn meerder opties..
staat je auto op naam van de zaak of prive?

als deze prive staat moet je al je zakelijke km bij houden en mag je je zelf 0.19 cent de km geven. Al je zakelijke km geef je op bij de belasting.

ik zelf reken naar de klant toe geen km vergoeding.

staat je auto op naam van de zaak.. dan wordt het weer een heel ander verhaal.
je moet dan een erg nauwkeurige ritten registratie bij houden.
alles moet je dan ook vanaf je zakelijke rekening betalen. (benzine/verzekering/belasting/onderhoud)
als je je auto op de zaak hebt.. mag je maximaal 500 km per jaar prive rijden. hier zit je best snel aan. Rij je meer dan 500 km per jaar prive en je auto staat toch op naam van de zaak.. dan betaal je 25% van de catalogus waarde van je auto als extra belasting. Niet altijd even handig als je in een wat oudere auto rijd.

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb kunnen helpen.
Het zou ook geen kwaad kunnen dit soort vragen aan een accountant te stellen.

Groetjes,
Inge
Marion Geplaatst: woensdag 11 April 2007 15:22
Hallo

Wat betreft de kilometer aftrek:

Je mag de kilometers die je voor het werk gereden hebt á 0,19 ct opgeven aan de belastingdienst als zijnde onkosten.
Je krijgt ze dus niet letterlijk terug.

Mijn partner is zeer goed thuis in de belastingdienst en wat daar allemaal te halen valt. :D
Zijn er dus meer vragen: stel ze maar

Marion Evers

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.