1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat houd ik over van een pgb-uurtarief van 20 euro

Auteur Bericht
Evelien Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 10:39
Goeiemorgen

Ik ga vrijdag kennismaken in een gezin om hier eventueel een kindje met ontwikkelingsproblemen te gaan begeleiden. Ik weet al dat de ouders mij maximaal 20 euro per uur kunnen betalen. Ik wil zelf graag uitzoeken hoeveel geld ik hiervan apart zou moeten zetten om later belasting van te betalen. Is iemand hier bekend mee, of heeft iemand tips waar ik dit uit zou kunnen zoeken.

Vriendelijke groeten van Evelien Wesselius
M.C.T Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 11:48
40%.
I.E Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 13:43
Hoeveel belasting en premies je moet betalen is uiteraard ook afhankelijk van of je nog meer inkomsten hebt en zo ja wat hiervan de hoogte is.
Kijk eens op de site van de belastingdienst daar kun je wel een gefingeerd belastingaangifteformulier invullen en dan heb je een indicatie van de hoogte van de te betalen belastingen en premies.
Evelien Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 18:49
Bedankt voor jullie antwoorden. Hier kan ik wat mee!
Ans Geplaatst: zondag 30 Augustus 2015 10:58
Er is ook een site waarbij je het nettoloon kunt berekenen vanuit het brutoloon: http://www.berekenhet.nl/werk-en-inkomen/nettoloon.html
Hierbij wordt gevraagd of het parttime of fulltime is, of het je hoofdinkomen is etc. Héél erg handig.
Tanja Geplaatst: donderdag 03 September 2015 17:35
Hou van je bedrag 1/3 apart voor de belastingdienst. Het ligt eraan of je zelfstandige bent, en dus zelfstandige aftrek krijgt. Dan moet je wel aan de norm voldoen van uren. Maar als je 1/3 apart houdt dan zit je goed. Daarnaast moet je van de andere 2/3 nog bekostigen, vakantiegeld, reiskosten, pensioen indien je dat wenst, aansprakelijkheidsverzekering,. Hou er rekening mee dat als je ziek bent je niets krijgt...dus dat moet je op kunnen vangen. Het ligt eraan hoeveel uren je gaat werken...
Ben je BiG geregistreerd? Wrs niet vandaar die €20 max. Ben je geschoold? Dat telt allemaal mee.

Succes!
Op deze site is genoeg te vinden over jou vraag.,..even verder naar beneden kijken....komt regelmatig aan bod.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.