1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mensen die zorgen voor hun kind zijn mensen die zich wegcijf

Auteur Bericht
Roos Geplaatst: vrijdag 14 Augustus 2015 23:25
ik las dit artikel van het zorgkantoor

mensen die zorgen cijferen zich vaak weg.. wat een onzin. In het verleden zijn er diverse ouders geweest die geld kregen uitbetaald om te zorgen voor hun kind wat gehandicapt was of anders\pgb is iets om het gezin te ontlasten en ben nooit voor een system geweest dat ouders betaald krijgen om voor hun zieke kind te zorgen en laat ik wel zeggen met behoorlijke grote lonen.
Alsof er betaald moet worden dat je kind anders is. Neen het was bedoeld om hulp in te kopen zodat ouders gewoon naar hun baan konden.
in het verslag staat dat dezemensen die zorgen zich wegcijferen een schande aan mensen die hoogsensitef zijn en empathisch
die hun leven nauwlijks opgebouwd krijgen door de dagelijkse invloeden en prikkels van de anderen. dat zijn mensen die zich wegcijferen. en het leven bijna onverdraaglijk is. elke minuut elk uur zijn die bezig met een ander de pijn verdriet de angsen de jaloezie enz . dat zijn mensen die zich niet kunnen handhaven. en dankrijg je pgb hulpen die er geen bal van snappen
deze mesnen moeten sms weg om ontlast te worden vn hun omgeving een beperking die soms onverdraagzaam is
en is er een verblijf voor hun behalve het reguleire therapuetische gedoe. gewoon even rust niets aan je hoofd


dat is wegcijferen . EEN enorme lijdensweg

ik krijg niets betaald ik geef 90 procent van mijn leven niets en tja ik heb vaak een verblijf nodig om even tot rust te komen wordt niet betaald
want dan is het een therapeutische setting waar je weer vanalles moet in groepen enz . vreselijk
en als je datniet doet zeggen ze je vereenzaamt. sterker nog mensen met zon problematiek vereenzamen onder mensen omdat het gewoon te veel is
ik denk dat voor vele mensen een pgb en verblijf nodig is om even tot rust te komen om zich te ontlasten van ouders vrienden de maatschaappij en alles


ouders ga en blijf gewoon je werk doen en laat mensen je kind helpen daar is het geld voor en niet dat je betaald krijgt om voor je kind te zorgen en dan ook nog even een verblijf om jezelf te ontlasten. en dan ook nog evenop vakantie als hulpverlners met je kind. sorry hoor en dan wordt er geschreven over dat de persoon die voor hun kind zorgt zich wegcijfert .

En ik ken mensen die voor hun kind een aparte woonruimte gebouwd hadden aan hun huis zijn woning . ook dat werd nog eens betaald als verblijf. en in die woning werd ook nog meer gehandicaptenuitgenodigd leuk voor hun zoon en ook hier werd geld voor gevraagd
dat mocht namelijjk. en deze mensen cijferen zich weg tja schande als het teveel voor hun was dan schakelden ze hulp in maar het loon was veel en zo gingen ze voor hunkind zorgen..
is dit wegcijferen en dan met er ook nog even eenindicatie er boven op komen dat het nodig is om eenkind per etmaal naar een verblijf te laten gaan om het gezinte ontlasten
niet ieder is zo maar wel velen ik heb er zo genoeg van wat een onzin mijn oudershebben voor niks betaald gekregen en ik ook niet . ik erger me rot. je kiest potverdorie voor een kind hoe het ook is en je gaat gewoon naar je werk en laat er anderen voor zorgen punt uit enje gaat niet beide betaald voor je kind zorgen . wat idioot gebeuren en dan staat indit artikel dat die personen zich wegcijferen
dacht het niet .


dit is echt niet waar. schande aan de personen die hoogsensitef ziijn schande vindt ik heel erg
M.C.T Geplaatst: zondag 16 Augustus 2015 11:50
U maakt een denkfout. Door betaling van mantelzorgers te hekelen, bewijst U hoog sensitieven geen dienst. Overigens behoren "misstanden" , die U aanhaalt al weer enige jaren tot het verleden. Alleen uren, die gebruikelijke zorg te boven gaan, komen voor betaling in aanmerking.
Van meet af aan stond keuzevrijheid centraal.: je kunt uitbesteden of zelf ( laten) doen en het gaat altijd om langdurige zorg;
Een dag krijgt niet meer uren,zodra er een gezinslid gehandicapt raakt en de schoorsteen gaat plotseling niet gratis roken.
Overigens zou ik mij wel 3x bedenken, alvorens werk buiten de deur op te geven. Zodra PGB wegvalt is er geen vangnet en rol je de bijstand in. Daar zijn schrijnende voorbeelden van.
Overigens , zelfs een door en door kapitalistisch land als de VS kent regelingen voor betaling van mantelzorgers van langdurend zieken en gehandicapten, omdat dit beter en goedkoper is.

Mensen met een psychiatrische stoornis vallen nu voor hun zorg onder de gemeenten. Die hebben nog nauwelijks in de gaten wat zij nodig hebben. Het inhoudelijk denken daarover is nog maar amper begonnen.
Bianca Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 16:55
Zoals sommige mensen het weergeven, lijkt het big business om een gehandicapt kind zelf te verzorgen. Maar ik kan je verzekeren dat het totaal anders kan zijn.
Mijn dochter heeft een dwarslaesie vanaf haar 6e levensjaar. Mijn man en ik verzorgden haar tot zij op haar 18e in een fokusproject ging wonen. Ook daar verleenden wij samen met thuiszorg de verzorging die ze nodig had.
Toen zij in 1999 per week 43 verschillende gezichten van hulp en zorgverleners aan haar bed had, was de maat voor ons vol. Wij hebben toen PGB gevraagd. Vanaf dat moment heb ik een team van 8 tot 9 mensen ingehuurd waaronder ik er één was.
Ik had niet al dat werk kunnen doen (20 tot 30 uur per week) als ik gewoon fulltime had gewerkt. Doordat wij altijd ter beschikking van mijn dochter stonden, is het sociale leven van mijn man en mij ook zo goed als op non actief gezet. Want naast de verzorging moest mijn dochter ook vrijwel elke week voor een controle van een van haar artsen, naar de fysiotherapie of naar een ziekenhuis voor de zoveelste operatie, en dat laat je jouw kind toch ook niet alleen doen? Bovendien kon zij niet autorijden.
Zij had alleen maar een wajong uitkering, dus ook financieel behoorlijk krap doordat ze extra medische kosten moest maken, veel medicijnen, kleding en beddengoed etc. slijt. Ik kan je dus verzekeren, je investeert als ouder alleen maar, zowel in energie, tijd en broodnodige boodschappen etc. Niks geen boming business en ik ken veel andere ouders die het precies hetzelfde schuitje zitten, maar we doen het met liefde, dat wil ik er wel bij zetten. En die vergoeding is dus alleen maar omdat je zelf ook brood op de plank moet hebben en een huur moet betalen. als je een vreemde in dienst zou hebben zou zij dat ook moeten betalen en zou ik niet de tijd hebben omdat ik ergens anders werk. Een ik verzeker je ook dat de mensen binnen een pgb, voor minder werken dan als de thuiszorg haar uren declareert. Voorbeeld: toetertijd kon ik voor 1 uur thuiszorg schoonmaken, 2 uur eigen personeel inhuren. Dat werkte ook nog eens zonder beperkingen, dus de banken mochten opgetild worden om eronder schoon te maken. Ramen mochten ook vaker dan eens in de 6 weken als de vogels er op gepoept hadden.
En het zelfde gold voor de verpleegkundige en verzorgende hulp.
Dus een pgb is een uitkomst.
En er zijn altijd wel zwarte schapen die verpesten waardoor de goeie onder moeten lijden.

ik las dit artikel van het zorgkantoor

mensen die zorgen cijferen zich vaak weg.. wat een onzin. In het verleden zijn er diverse ouders geweest die geld kregen uitbetaald om te zorgen voor hun kind wat gehandicapt was of anders\pgb is iets om het gezin te ontlasten en ben nooit voor een system geweest dat ouders betaald krijgen om voor hun zieke kind te zorgen en laat ik wel zeggen met behoorlijke grote lonen.
Alsof er betaald moet worden dat je kind anders is. Neen het was bedoeld om hulp in te kopen zodat ouders gewoon naar hun baan konden.
in het verslag staat dat dezemensen die zorgen zich wegcijferen een schande aan mensen die hoogsensitef zijn en empathisch
die hun leven nauwlijks opgebouwd krijgen door de dagelijkse invloeden en prikkels van de anderen. dat zijn mensen die zich wegcijferen. en het leven bijna onverdraaglijk is. elke minuut elk uur zijn die bezig met een ander de pijn verdriet de angsen de jaloezie enz . dat zijn mensen die zich niet kunnen handhaven. en dankrijg je pgb hulpen die er geen bal van snappen
deze mesnen moeten sms weg om ontlast te worden vn hun omgeving een beperking die soms onverdraagzaam is
en is er een verblijf voor hun behalve het reguleire therapuetische gedoe. gewoon even rust niets aan je hoofd


dat is wegcijferen . EEN enorme lijdensweg

ik krijg niets betaald ik geef 90 procent van mijn leven niets en tja ik heb vaak een verblijf nodig om even tot rust te komen wordt niet betaald
want dan is het een therapeutische setting waar je weer vanalles moet in groepen enz . vreselijk
en als je datniet doet zeggen ze je vereenzaamt. sterker nog mensen met zon problematiek vereenzamen onder mensen omdat het gewoon te veel is
ik denk dat voor vele mensen een pgb en verblijf nodig is om even tot rust te komen om zich te ontlasten van ouders vrienden de maatschaappij en alles


ouders ga en blijf gewoon je werk doen en laat mensen je kind helpen daar is het geld voor en niet dat je betaald krijgt om voor je kind te zorgen en dan ook nog even een verblijf om jezelf te ontlasten. en dan ook nog evenop vakantie als hulpverlners met je kind. sorry hoor en dan wordt er geschreven over dat de persoon die voor hun kind zorgt zich wegcijfert .

En ik ken mensen die voor hun kind een aparte woonruimte gebouwd hadden aan hun huis zijn woning . ook dat werd nog eens betaald als verblijf. en in die woning werd ook nog meer gehandicaptenuitgenodigd leuk voor hun zoon en ook hier werd geld voor gevraagd
dat mocht namelijjk. en deze mensen cijferen zich weg tja schande als het teveel voor hun was dan schakelden ze hulp in maar het loon was veel en zo gingen ze voor hunkind zorgen..
is dit wegcijferen en dan met er ook nog even eenindicatie er boven op komen dat het nodig is om eenkind per etmaal naar een verblijf te laten gaan om het gezinte ontlasten
niet ieder is zo maar wel velen ik heb er zo genoeg van wat een onzin mijn oudershebben voor niks betaald gekregen en ik ook niet . ik erger me rot. je kiest potverdorie voor een kind hoe het ook is en je gaat gewoon naar je werk en laat er anderen voor zorgen punt uit enje gaat niet beide betaald voor je kind zorgen . wat idioot gebeuren en dan staat indit artikel dat die personen zich wegcijferen
dacht het niet .


dit is echt niet waar. schande aan de personen die hoogsensitef ziijn schande vindt ik heel erg

Geplaatst: donderdag 20 Augustus 2015 19:16
Gelukkig leven we in een land waar we de keuze krijgen om zelf voor ons gehandicapte kind te zorgen. Als ik 6 jaar geleden niet de helft minder was gaan werken, zou mijn zoon waarschijnlijk nu niet meer thuis wonen. (Pgb) Zorg inzetten is niet alleen om ouders te ontlasten ook gewoon opvang bijvoorbeeld na school omdat het kind niet alleen kan zijn. En niet kan functioneren binnen een groep.
Als ik alle zorg zou moeten uitbesteden aan zorg verleners zou er geen organisatie zijn die dit kan bieden. Flexibel, niet meer dan twee gezichten en ook bij acute vraag kan de zorg thuis geleverd worden bijvoorbeeld mijn zoon kan de schooldag niet aan, dan ben ik of mijn zorgverlener er om hem op te halen.
Daarbij is het voor een gezin niet te doen om 's morgens 's middags en 's avonds zorg in huis te hebben. Dat is een enorme inbreuk op je privacy.
Ik ben buiten de deur blijven werken en combineer dit met de zorg thuis. Niet om er rijk van te worden maar om de verantwoordelijk te nemen voor een goede, stabiele, gestructureerde en veilige toekomst van mijn zoon.
Geplaatst: zondag 01 November 2015 22:35
Het zal wellicht een schande zijn dat ik ervoor kies om de zorg aan mijn chronisch zieke zoontje zélf te verlenen, daarvoor ben ik inderdaad nu bezig met het aanvragen van een PGB. Mijn zoon is 1,5 jaar, in die tijd heeft hij 24/7 zorg nodig gehad! Ja dat heb ik gewoon zelf gedaan, is het dan een schande dat ik daarvoor een PGB nu aanvraag omdat zijn situatie niet zal verbeteren? De indicatie voor de buitengewone VERPLEGING van mijn zoon bedraagt minimaal 43,5 uur per week aan vaste uren en variabele uren bedragen zo'n 5 uur MINIMAAL per week.

Nee het is door zijn situatie NIET mogelijk om aan het werk te gaan, hoe graag ik ook zou willen. Waar moet ik hem in hemelsnaam heen brengen? Er is niemand die voor hem kan zorgen, bovendien vallen veel zorgmomenten buiten de normale werktijden, dus zelfs al zou ik hem 5 dagen per week naar het medisch kinderdagverblijf kunnen brengen (wat niet mogelijk is vanwege zijn leeftijd, het maximum is 2 dagen van 6 uur). dan nog verpleeg ik hem daarnaast nog zo'n 30 uur per week.

Zorg voor een zorgenkindje is 24 uur per dag, 7 dagen per week, 52 weken per jaar, 365 dagen per jaar. Thuiszorg is voor hem te stressvol, het mannetje is meer dan getraumatiseerd van alle ziekenhuisopnames (opgeteld 14 maanden van de 18 maanden) en zelfs in het ziekenhuis werd ik verzocht de verpleegkundige zorg zelf te verlenen omdat dit voor hem minder stressvol was en omdat de handelingen zo specifiek zijn dat niet elke verpleegkundige het net zo goed kan doen als ik dat doe.

Dus denk goed na over wat je zegt, ik zorg 24 uur per dag voor mijn zoon, verpleegkundige zorg bedraagt minimaal 43,5 uur per week, en nee ik kan nergens heen, hij moet 24 uur per dag onder mijn toezicht staan. Dus ja, je cijfert jezelf enorm weg.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.