1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

leeftijds discriminatie

Auteur Bericht
Britt Geplaatst: zondag 02 Augustus 2015 21:18
Hallo Allemaal,

Ik heb al meerdere keren ervaren dat zorgvragers 50 jaar al te oud vinden en dat vind ik jammer want hierdoor haal je juist een zorgverlener veel meer ervaring in huis
Ook ik ben nog jong van geest lijf en leden ben ondernemend en graag actief bezig .
Nationale Hulpgids team Geplaatst: woensdag 05 Augustus 2015 10:06
Beste Britta,

Op de Nationale Hulpgids kunnen Hulpvragers een Hulp vinden die echt bij hen past, in plaats van via een grote (thuiszorg)organisatie iemand toegewezen krijgen. Hulpvragers hebben door ervaring in het verleden vaak een vrij goed beeld van de hulpverlener die goed bij hen zal passen. Er mag natuurlijk niet gediscrimineerd worden op leeftijd, maar het kan goed dat een Hulpvrager op zoek is naar een Hulp uit een bepaalde leeftijdsgroep.

We komen ook juist Hulpvragers tegen die op zoek zijn naar een ouder iemand met meer ervaring. Bijvoorbeeld in de begeleiding vindt men het fijner als er iemand van de eigen leeftijd komt helpen om samen de problemen aan te pakken.

Elke Hulpvrager is anders, en iedereen heeft zijn/haar eigen voorkeuren. Door gegevens af te schermen, denken wij niet dat deze voorkeuren zullen veranderen. De Nationale Hulpgids wil de advertenties daarom zo transparant mogelijk houden.

Met vriendelijke groet,

Jolien Ruiter
Nationale Hulpgids
M.C.T Geplaatst: woensdag 05 Augustus 2015 12:08
Wellicht kun je in je profiel explicieter aangeven, of je m.b.t begeleiding ook oog hebt voor de rol en de belangen van de mantelzorgers. Dat mis ik in je profiel. Een hulpvrager maakt deel uit van een sociaal netwerk. De beste resultaten bereik je door de zorgvraag in verband te brengen met de mogelijkheden en de beperkingen van het netwerk en de wijze waarop zorgvrager daarvan gebruik maakt. Dat kan voor opdrachtgever een begeleidingsdoel zijn.
Opmerkelijk, dat juist een mantelzorger je aanbeveelt. Het zou zo maar kunnen, dat mantelzorgers in feite bepalen of je een opdracht krijgt.; dat zullen niet zelden 50 plussers zijn.
Gezien je werkervaring zal deze zienswijze je niet vreemd zijn.
Britt Geplaatst: woensdag 05 Augustus 2015 16:18
Hallo,

Dat is inderdaad waar de hulpvrager is hier aan zet en bepaald wie hij/zij kiest als hulpverlener.
verder heb ik mijn advertentie aangepast ik werk graag samen metmantelzorgers of collega's
EM Geplaatst: vrijdag 07 Augustus 2015 08:45
Wat een mooie eerlijke reactie over de leeftijd.
Waar velen misschien ook mee zitten wordt nu neergezet. Wat ik zelf ook zie dat sommigen die dan graag een jongere leeftijdsgroep willen..zelf al maanden staan met dezelfde hulpvraag. Dat is dan dus blijkbaar ook niet gemakkelijk.
Ik wens je het allerbeste en was geraakt door deze openhartigheid.
Groetjes Tineke
Britt Geplaatst: vrijdag 07 Augustus 2015 15:08

Wat een mooie eerlijke reactie over de leeftijd.
Waar velen misschien ook mee zitten wordt nu neergezet. Wat ik zelf ook zie dat sommigen die dan graag een jongere leeftijdsgroep willen..zelf al maanden staan met dezelfde hulpvraag. Dat is dan dus blijkbaar ook niet gemakkelijk.
Ik wens je het allerbeste en was geraakt door deze openhartigheid.
Groetjes Tineke



Hallo Tineke ,

Bedankt voor je positieve reactie ik hou ervan open en eerlijk te zijn in het leven en verwacht dit ook van de medemens.

groetjes Britta
:D
attend24uurszorg Geplaatst: dinsdag 11 Augustus 2015 10:08
Het is mijn ervaring in de 24uurszorg dat juist ouderen qua leeftijd worden gevraagd. Ik heb een bovengrens gesteld van 69 jaar en soms is het moeilijk om dan afscheid te nemen omdat zzp-ers steeds fitter zijn op oudere leeftijd, vergeleken met 40 jaar geleden.
Marianne Geplaatst: donderdag 13 Augustus 2015 17:50
Zelf geen enkele last van leeftijdsdiscriminatie. Mijn advies: doe je werk goed, en dat is je beste reclame.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.