1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

kosten 5 dagen vakantie

Auteur Bericht
Rens Geplaatst: donderdag 16 Juli 2015 12:19
wie kan mij helpen om een redelijke prijs te vragen om met cliënten 5 dagen mee te gaan om hun vakantie te begeleiden.

Het gaat hier om een stel
Hij zwak begaafd en heeft visuele beperkingen. met 5% zicht met 1 oog en 0% zicht met de andere oog.
zij matig tot licht verstandelijk beperkt.

Wij zijn bezig om een financiële bijdrage te krijgen via een een fonds. deze vraag een om een pro forma nota, wat de kosten zijn van de begeleiding die mee gaat.

vanwege het voor mij de eerste keer is dat deze vraag aan mij gesteld is. ben ik op zoek naar wat een redelijke vraagprijs is voor 5 daagse begeleiding.

bij voorbaat dank

Rens
Han Geplaatst: dinsdag 21 Juli 2015 00:12
Ja dat kan ik je wel vertellen:
Uit lange ervaring met vacanties met hulpvragende groepen en individuen het volgende geleerd.

Dit ga je niet trekken in je eentje!
De mensen die je beschrijft hebben de k ik samen meer dan 8 uur per dag begeleiding nodig.

Als je alleen met een van beiden zou gaan dan kom je al gesloopt terug.
Toch wil je dit gaan doen denk ik want zo zijn hulpverleners immers.

Dan moet je dus een pro forma nota sturen voor 8 uur per dag begeleiding plus een slaapdienst plus bereikbaarheidsdienst per 24 uur en dat x 5
Want je bent zeker 8 uur per dag in touw, waarscheinlijk het 3 dubbele maar goed.
Naast die 8 werkuren ben je s nachts ook oproepbaar als ze normaal ook een nachtwacht nodig hebben. Dat is als we de cao zorg even als voorbeeld nemen, 4 werkuren per nacht van 8 uur slaap. Dan heb je nog 8 uur per etmaal over waarin ze in noodgeval een beroep op je kunnen doen Je jan dat zo opzoeken in de cao zorg op internet maar die uren tellen dacht ik meestal voor een kwart mee.

Per etmaal is dat dus al 8+4+2 uur samen 14 werkuren te declareren.

Tenzij je met deze mensen keiharde afspraken kan maken dat ze ongeveer 8 uur per dag iets met jou samendoen, en je verder alleen in noodgevallen oppiepen terwijl jij je eigen gang gaat.
Dat gaat niet werken natuurlijk maar als je ze goed kent en weet dat dit kan dan valt het te proberen.
Dan kost het dus maar 8 en een kwart van de overige 16 uur is samen 12 werkuur per etmaal.

Je ziet nu op papier hoe zwaar dit is. Het is de vraag of je dat 5 dagen moet willen en of het dan nog wel leuk blijft voor alle betrokkenen.

Mijn advies:.doe het niet of....
Ik zou een reserve meenemen desnoods parttime en die op de rekening zetten. Bij dit alles neem ik aan dat je wel een uurtarief hebt. Als je dat nog niet hebt moet je maar s terugmailen

Steijn
Rens Geplaatst: donderdag 23 Juli 2015 12:16
Dank je Steijn. Met de gegevens die je geef kon ik een proforma nota maken.

ps ik ben al een jaar ambulant bij deze personen betrokken en zijn al op dagtochten geweest. Het gaat mij wel lukken.

Avond en nachtwake is niet nodig voor deze mensen.

Rens
Tanja Geplaatst: vrijdag 24 Juli 2015 10:40
Hou er wel rekening mee dat je volgens de arbeidstijdenwet maar 12 uur per dag en 40 uur per week mag werken. Declareer je meer uren dan moet de client dat terug betalen. Je kunt dan beter je uurloon aanpassen als dat mag en kan....
Angelique Geplaatst: zondag 26 Juli 2015 16:29
Ik heb een (klein) dagtarief afgesproken met de pgb - houdster.. Deel van het contract was min 1x per jaar mee op locatie tegen dagtarief. Ik heb geen reiskosten, verblijfkosten e, d.
Natuurlijk lever ik zelf in, als ik mee ben kan ik niet elders aan de gang, en ook bij terugkomst moet ik bijkomen. Kwestie van het zelf leuk vinden en een ander wat gunnen.
Rens Geplaatst: dinsdag 28 Juli 2015 16:56
Via Visio is de fonds LSBS benaderd . Zij schenken eenmalig een bedrag voor de begeleiding uitgaand van 8 uur per dag. In werkelijkheid weten we dat je meer uren maakt. Heb wel met ze afgesproken dat we na het avond eten vrij ben en alleen voor noodgevallen direct beschikbaar ben.

De woonpark wordt voor deze mensen vergoed.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.